Echo teruggezet, ervaringen?

<p>Hai dames, </p><p>gisteren een echo gehad. Ik zelf dacht precies 7 weken te zijn. Op de uitwendige echo kon ze enkel een vruchtzakje vinden. Op de inwendige echo zag ze, na lang zoeken, links een embryootje met een zwak kloppend hartje. Haar berekening kwam dan ook uit op 6 weken, ook mede dankzij het zwakke hartje. <br /><br /></p><p>Mijn cyclus was afgelopen 7 keren: </p><p> </p><p>36 dagen </p><p>28 dagen </p><p>28 dagen </p><p>27 dagen </p><p>33 dagen </p><p>26 dagen. <br /><br /></p><p>Nu is m’n laatste menstruatie 51 dagen geleden. <br /><br /></p><p>M’n eerste positieve test was op 25-11-2019 om 19.40. Dus al wat later op de avond. <br /><br /></p><p>27-11 was hij al iets donkerder. </p><p>11-12 was hij knalpositief. T was donkerder dan C. <br /><br /></p><p>De verloskundige denkt dat het wel goed zit, maar ik heb geen enkel idee. Wat denken jullie? Ik ben niet echt thuis in deze berekeningen en hoop dus dat jullie kunnen helpen! <br /><br /></p><p>Liefs. </p>

Zeker, heel herkenbaar! Wij hadden bij de eerste echo niet eens een hartslag.. de week erop wel.. de echo’s die daarop volgden werden we dan weer een paar dagen vooruit gezet en dan weer een dag terug. Bij de termijnecho is er pas een pijl op te trekken vond ik.. een verloskundige zal niet zo maar zeggen dat ze denkt dat het goed zit. Probeer daar op te vertrouwen. Fijne zwangerschap gewenst! 

Vertrouw maar op de vk. De lengte van je cylci maken niet zoveel uit als het moment van de bevruchting en innesteling etc. Het is positief dat er een kloppend hartje is. Gewoon wachten op de termijnecho

Hmm... zo lastig. Ik heb toch de vk maar even gemaild en zij zegt echt af te wachten tot de echo volgende week vrijdag. Ze denkt dat de kans dat het nu misgaat 30% is, dus vrij hoog. Ik hoop het beste, maar ga vanuit van het ergste...

Sowieso is bij een onregelmatige cyclus de uitgerekende datum niet nauwkeurig te zeggen.
Daarnaast zal je zien dat bijvoorbeeld bij de termijn echo of de 20-weken echo, waarbij ze metingen doen,  ook afwijkingen zijn ten opzichte van de uitgerekende datum. Uiteindelijk is er toch maar 4% kans dat het ook daadwerkelijk DE datum wordt dus ik zou me niet teveel focussen op die week verschil als ik jou was!

Terug
Bovenaan