Echo toont langzame hartslag en 6 weken ipv 7

Ik weet dat niemand mij antwoorden kan geven maar ik moet even van me afschrijven en hoor graag ervaring verhalen van anderen die misschien zelfde hebben mee gemaakt

8 juni begon m'n menstruatie. Mijn cyclus varieert tussen 26 en 31 dagen. Afgelopen cyclus weet ik niet wanneer ik m'n eisprong heb gehad, maar op basis van een cyclus van 28 dagen zou dit woensdag 22 juni moeten zijn. En was ik afgelopen donderdag 7 weken en 1 dag..

De echo op deze donderdag was dubieus. De echoscopist was heel onduidelijk en legde weinig uit. Ze zag na wat zoeken met inwendige echo een embryo van ik geloof 5.3 mm en een wat trager kloppend hartje. Dit zou overeen komen met 6 weken en 1 dag.. Een dikke week korter dan ik bereken.
Nu is het zo dat ik na maandag 20 juni geen seks meer heb gehad dus volgens mij kan ik niet een week korter zwanger zijn...? Dan zou het zaad 7 dagen in leven moeten zijn of mss 1.5 week zelfs...

Nu moest ik na 1.5 week terug komen om te kijken of er goede groei is en een sterker kloppend hartje.
Op de echo vond ik zelf de dooierzak best groot, groter dan het embryo. Maar de echoscopist heeft er niets over gezegd. Is mijn eigen waarneming.

Ik zit nu helemaal in de spanning en weet niet wat ik hiervan moet denken.
Ik zag zelf al vrij snel een kloppend hartje namelijk en was al helemaal enthousiast. De echoscopist duwde dat meteen de kop in door te zeggen dat het wel traag klopte.. Pffff. Ik weet niet hoe snel het klopte.

Ik weet het gewoon even niet meer
Heb de afgelopen weken ook veel stress gehad op werk enzo en over deze zwangerschap en ben bang dat ik de groei misschien belemmerd heb. Door mijn opgefokte houding.

Ik weet dat ik nu niets anders kan doen dan de echo afwachten van volgende week. Die zal meer kunnen zeggen. Maar ik ben wel van m'n roze wolk afgevallen.

Wat denken jullie hierbij?

Hey, als je je eisprong niet weet kun je het beste uitgaan van je langste cyclus. Dus dan ben je idd minder ver dan je zelf had berekend. Maar je kan ook bijvoorbeeld een late innesteling hebben gehad, of je vruchtje is een ‘laatbloeier’ en haalt de groei weer in.
Maar goed dit is allemaal speculeren wat ik doe, hopelijk gaat alles goed !

Hey, wat vervelend ik weet precies in welke spanning je nu zit. Het kan zijn dat je kleintje 't inhaalt of op eigen curve goed blijft groeien.. Maar 't kan ook een teken zijn van een niet vitale zwangerschap. Bij mij was dit laatste helaas wel 't geval 3 maanden geleden. Ik hoop heel erg voor je dat jou kleintje over een week een goede echo heeft!
Sterkte met alle onzekerheid. 

Ohh wat naar zeg. Hoeveel weken was je zwanger toen het mis ging en hoe kwam je daar achter? Is het vanzelf los gekomen? Ben je nu weer aan het proberen zwanger te raken? 
Ik heb zelf wat bruine afscheiding sinds vanochtend, alleen na het plassen op het wcpapier... Niet echt krampen alleen menstruatie gevoel. Het ziet er allemaal niet zo goed uit en ben eigenlijk heel erg onrustig eronder. Soms heb ik nog hoop en soms zit ik al te huilen alsof het al bevestigd is dat het mis is. Word helemaal gek van mezelf. 

Oh jeetje, niet wat je wilt horen, en dan al helemaal het bruinverlies erbij maakt het allemaal wel spannend. En ergens zou het dan fijn zijn als ze definitief konden zeggen dat het fout zat (of liever dat het nog wel goed zit natuurlijk), want nu zit je echt nog tussen hoop en vrees in.
Bij mij was dit een hele tijd terug ook een voorbode van een miskraam, of ik moest al met 2+4 ofzo positief getest hebben, en volgens mij kan dat gewoon echt niet. Uiteindelijk is het bij mij toen nog doorgegroeid tot een formaat van ruim 9 weken, en rond 13-14 weken (geen idee welke telling je dan precies aan moet houden, 13 weken op basis van die eerste echo die minder ver was dan verwacht, 14 weken op basis van vermoedelijke eisprong) spontaan op gang gekomen, toen wist ik zelf al bijna 3 weken dat het hartje niet meer klopte. 11,5 maand na de positieve test had ik opnieuw een positieve test in handen en inmiddels ben ik bevallen van mijn tweede kindje. Daar klopte het echobeeld op hooguit 1 dag verschil na met wat ik zelf dacht qua eisprong enzo, dus dat voelde meteen beter (en ging dus ook goed) ook al was het beeld niet veel anders. Overigens heb ik bij mijn twee goede zwangerschappen ook bloedverlies gehad, dus dat zegt niet per se alles. ;)

Ik hoop van harte voor je dat jij een van die verhalen mag hebben waarbij het toch goed zit ondanks dat je voor je gevoel verder moet zijn. Heel veel sterkte met alle onzekerheid!

[quote quote=10574353]Ohh wat naar zeg. Hoeveel weken was je zwanger toen het mis ging en hoe kwam je daar achter? Is het vanzelf los gekomen? Ben je nu weer aan het proberen zwanger te raken? Ik heb zelf wat bruine afscheiding sinds vanochtend, alleen na het plassen op het wcpapier… Niet echt krampen alleen menstruatie gevoel. Het ziet er allemaal niet zo goed uit en ben eigenlijk heel erg onrustig eronder. Soms heb ik nog hoop en soms zit ik al te huilen alsof het al bevestigd is dat het mis is. Word helemaal gek van mezelf.[/quote]
Met 6 weken namen de klachten af dus de 1e echo met 7 weken bleek maar 5 w 5 dagen. Toen de echo met 8w 5 d bleek het hartje met 8w3d gestopt.
Mocht pas na 2,5 maand weer starten toen pas schoon na mk. Nu dan 1e ronde en weer problemen.. Oplopende testen maar toch helder rood bloedverlies al 3 dagen lang. 

Ik snap je emoties zit zelf ook aardig in de rats weet als geen ander dat je dan nergens meer aan kan denken dan dat 

Ohnee, ook hele spannende tijd voor jou nu :( Heb wel gelezen dat je de maanden na een miskraam extra vruchtbaar bent. Hoop dat het bloedverlies bij jou niets zegt. Oplopende testen zijn een goed teken in ieder geval! Heb jij al een kind /kinderen? 
Wat naar dat de nasleep van de miskraam nog zo lang duurde zeg. Is het wel vanzelf gekomen of met pillen of curettage? 

[quote quote=10574375]
Ohnee, ook hele spannende tijd voor jou nu ? Heb wel gelezen dat je de maanden na een miskraam extra vruchtbaar bent. Hoop dat het bloedverlies bij jou niets zegt. Oplopende testen zijn een goed teken in ieder geval! Heb jij al een kind /kinderen?
Wat naar dat de nasleep van de miskraam nog zo lang duurde zeg. Is het wel vanzelf gekomen of met pillen of curettage?

[/quote]
Ja met pillen en daarna 2 cycli wachten tot 't helemaal schoon was.
Ik heb 1 dochtertje.

Terug
Bovenaan