Echo vergoeding bij CZ

Hoi allemaal,
Ik heb weer een briief van de CZ gehad waarin stond dat de 20 weken echo onder mijn eigen risico valt. Vorige keer bij de termijnecho was dit ook al het geval maar bleek niet te kloppen. Dus ik net even gebeld. En wat blijkt? Er zit een fout in het systeem waardoor je automatisch een brief krijgt waarin staat dat je echo niet vergoed wordt (valt onder het eigen risico) maar dit KLOPT DUS NIET!
Dus hou het goed in de gaten en bel gewoon, dan wordt het weer verrekent!

Groetjes, Lieke vandaag precies 27 weken zwanger!

Hallo,

Ook ik ben bij CZ verzekerd, maar heb nog geen brieven gehad i.v.m. de echo's. Blijkbaar gaat dat bij mij dus wel goed. Wel vervelend als je er zelf iedere keer achteraan moet.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi hoi,
Ik heb de verloskundige gesproken hierover en volgens haar moeten de bloedonderzoeken ook vergoed worden! Dus als je toch aan het bellen bent, dan ook even de bloedonderzoeken noemen, dan worden die ook vergoed!

Succes!
Groetjes Lieke

Dat klopt. Ik heb nog helemaal niets te horen gekregen van cz dat er iets van mijn eigen risico af gaat. Dus heb ook nog geen brieven ofzo gehad dat ik iets moet betalen.

Hallo hallo,

Ik heb inderdaad ook een factuur voor het bloedprikken ontvangen, 90 euro.... van de 20 weken echo heb ik (nog) niets gehoord.
Ga ik toch maar eens bellen, ik moet nl over een paar weken weer bloed laten prikken, en kan me zo een hoop geld besparen, het kan nog max 60 euro zijn en dan ben ik door de 150 eigen risico heen, maar toch.

Bedankt voor de tip.

Terug
Bovenaan