echo???

A

Anoniem

Guest
hallo, ik ben gisteren naar de gyn geweest en nu moet ik over 10 dagen terug komen en dan gaat hij een echo maken om te kijken hoe het met mijn cyclus zit en   of ik wel een goede eisprong heb??en mijn man moet 2 januari "' het"' potje inleveren en dan gaan ze ook kijken of dat bij hem nog alles goed is, hij heeft 2 keer bewezen van wel maar nu duurt het al 21 maanden dus nu wordt het wel tijd voor zieknhuisbezoekjes!!! weet iemand hoe dit dan allemaal in zijn werk gaat want ik weet het niet , hoe of wat dan na de echo weet je dan precies wanneer je eisprong is of wat?? dus dan heb ik iets meer kans om zwanger te raken als je dan weet wanneer het is!! maar ja dat wil niet zeggen dat je dan wel aantelt maar ja we zien het dan verder wel, maar wie heeft er ook in deze beginnende molen gezeten om het maar even zo te zeggen want het is allemaal nieuw voor mij en ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar  andere zijn verhalen!!  
ik hoor graag van jullie,
 groetjes  

heej meid,

sorry ik heb geen verhalen over hoe die ziekenhuisbezoekjes gaan, toch wil je ik  veel succes wensen, in mijn omgeving maak ik veel mee dat stelletjes lang aan het klussen zijn zelfs met ivf en weet ik het wat allemaal omdat het allemaal niet op de natuurlijke wijze kan.
Ik wil je heel veel succes wensen en een vruchtbaar 2007!

xxx

Hoi,

Ik las je berichtje en kan niet nalaten  even te melden  dat er eventueel ook een plekje hier op het forum  is waar je terecht kunt als 'zwanger worden langer duurt'. Ik denk dat ze je daar heel goed je vragen kunnen beantwoorden. Succes met alles!

Groetjes, Mimi

Hoi depri.

Ik ben ook onder behandeling van gyneacoloog, ik heb geen eisprong. Dus ben ondertussen zeer bekend met de onderzoeken. Bij een echo (inwendig) gaan ze kijken of er een eicel gaat rijpen. Waarschijnlijk zul je die maand meerdere malen op controle moeten. Zo kunnen ze het eitje telkens meten of het goed groeit en wanneer het zal springen. En als het eitje gesprongen is mag je een week later bloed prikken om te zien of het een goede eisprong is geweest. Dit zien aan het progesterongehalte als dit boven de 20 is, is het altijd goed.

Groetjes Linda

hallo , bedankt voor jullie fijne berichtjes ik hoop dat  er nu toch wel wat vaart in begint te komen hoor want ik ben het kotsbeu om iedere maand toch weer ong te worden, maar aj er zal een maand zijn dat ik hier ook een mooi berichtje kan plaatsen hoop ik,
kei bedankt allemaal

hoi depri,

Mijn vriend en ik zijn nu 9 maanden bezig ( is nog niet zo heel lang)
Maar wij zitten nu ook in de medische molen :-S
Mijn vriend zijn sperma is niet goed.
18 jan gaan we voor het eerst naar de uroloog.
Ben benieuwd wat hij te melden heeft.

Heel veel sterkte jullie. En hopen dat ook jullie  binnen kort  zwanger zijn.

Liefs Inge

Hoi,

Bij mijn man bleek het sperma ook niet goed te zijn en wij zijn via de uroloog doorverwezen naar de gynaecoloog. Afgelopen maand is mijn eisprong gevolgd door middel van inwendige echo's en bloedprikken op dag 21 voor progesteron (daaraan kunnen ze zien of er idd eisprong geweest is). Over ca 1,5 a 2 weken moet ik nog heen voor een baarmoederfoto (hsg) waarbij ze kijken of er afwijkingen te zien zijn in de baarmoeder en of de eileiders open zijn. Als bij mij alles goed is, komen we waarschijnlijk eerst nog in aanmerking voor IUI, anders zal het direct IVF worden.

Inge, ik zag dat jullie nu ook eindelijk een afspraak hebben bij de uroloog, hoop dat  er bij jullie nu ook schot in komt en snel zwanger mogen worden.
Ik heb hieronder nog de link gezet naar het "als zwanger worden langer duurt" forum, komen jullie daar ook gezellig meekletsen? Kunnen we elkaar op de hoogte houden hoe het ons vergaat in de medische molen.
Liefs, Judith
http://www.jongegezinnen.nl/
jongegezinnen/forum/
Categorie1/zwanger_alshetlangerduurt

Hoi Depri,

Vorig jaar oktober, toen we inmiddels 2 jaar bezig waren, zijn we naar de huisarts gestapt. Het zaad van mijn man was onderzocht, dit was goed. Volgende stap: afspraak bij gyn. De afspraak zou plaatsvinden op 2 december. Echter ik zat op 1 december met een positieve test in mijn handen!!!!!!!!!!!!! Dus na ruim 2 jaar was ik dan toch zwanger!!!!!!! Inmiddels hebben we een heerlijk ventje van alweer bijna 5 maanden!

Waarom het bij ons zo lang heeft geduurd???? Echt geen idee!!!!!!! Zwanger worden is en blijft een groot wonder! Dus meid probeer het allemaal niet te somber in te zien! Probeer positief te blijven, en geloof me ik weet dat dat niet meevalt. Je haalt op een gegeven moment vanalles in je hoofd. Het kan natuurlijk altijd dat er iets niet goed is, maar het kan ook nog altijd zo zijn dat alles prima in orde is!

In ieder geval veel sterkte! En hopelijk valt het allemaal mee en ben je snel zwanger.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan