Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heyy meiden
Vandaag hartje gehoord bij echo de placenta lag nu boven en soort van voor kant zij ze .maar overal op internet zag ik dat je dan geen normale geboorte kan hebben is dat zo ????
Er zijn twee termen qua placenta die nogal eens verward worden met elkaar. Voorkant betekent vaak alleen buikzijde, dus dat hij aan de kant van je buik ligt ipv je rug. Dat levert geen enkel probleem op. Voorliggend betekent dat hij voor de uitgang ligt (of daar te dicht bij, dan meestal laagliggend genoemd) en dat kan wel problemen opleveren bij de bevalling (al kan dat ook nog bijtrekken later in de zwangerschap als je baarmoeder verder groeit). Gezien je echoscopist zei boven en een beetje voor zou ik ervanuitgaan dat ze aan de buikzijde bedoelt, maar je kan het voor de zekerheid navragen bij je verloskundige. Scheelt weer een hoop zorgen.
Als je placenta aan de voorkant = buikzijde ligt, kan het wel zijn dat je je kindje pas wat later voelt bewegen, al hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
Bij mij ligt de placenta ook voor en lag deze wat laag in het begin maar VK zei dat dit gedurende de zwangerschap bij het groeien vaak vanzelf omhoog trekt en idd bij de volgende echo's lag placenta stuk hoger en was het dus geen enkel probleem meer. Als je je zorgen maakt gewoon nog even bij VK navragen maar zou me geen zorgen maken
Als de placenta aan de voorkant, beetje boven ligt dan is dat voor jou prima! De placenta ligt dan aan de kant van je buik, maar wel bovenin de baarmoeder. Dit kan geen enkele kwaad voor de bevalling. Enkel dat je misschien wat later de baby gaat voelen schoppen.