echo

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week eens geinformeerd bij het ziekenfonds over het aantal echo's dat je vergoed krijgt tijdens je zwangerschap! NUL dus, mits er een medische reden is. Is het zo dat dit per verzekering verschilt? Waarom krijgt de een wel een echo en de ander niet?
 
Volgens mijn verloskundige krijgt iedereen 1 echo vergoed van de verzekering. Ze zijn er mee bezig om dit op te hogen naar 2 keer, maar dat is er nog niet door.
Ik vind het daarom vreemd dat ze in het ziekenhuis bij je zeggen dat je geen echo vergoed krijgt.
groetjes Dor26
 
Ik zou je verzekering nog maar eens navragen, want dat klopt echt niet hoor. Tenzij je heel minimaal verzekerd bent. Anders moet je je VK vragen om een verwijzing. Het ligt vaak ook aan de VK. Er zijn VK die nooit echo's laten maken. Vreemd, vind ik, omdat het toch een heel moment is om te zien wat er zich nu eigenlijk in je lijf afspeelt. Ik weet niet hoe ver je bent, anders moet je zeggen dat je niet weet hoe ver je bent. Dan laten ze sowieso een echo maken om de termijn te bepalen.

Succes.
 
Hoi,
bij mij in het ziekenfonds wordt het ook niet vergoed hoor, tenzij er een medische reden voor is. D.w.z. een verwijsbrief van de verloskundige. Mijn verloskundige heeft in haar praktijk de regel dat er 1 echo gemaakt mag worden in het ziekenhuis rond de 20 weken, als zijnde screeningsecho, maar lang niet alle verloskundige doen dit. Het is niet echt eerlijk verdeeld inderdaad, de ene praktijk heeft eigen echoapparatuur en wordt er regelmatig echo's gemaakt, terwijl bij de ander er nooit een echo gemaakt wordt. Als je nog niet zo ver bent, en je wilt graag een echo wilt kun je 2 dingen doen. Of een andere verloskundigepraktijk zoeken die dat wel doet of als je tevreden bent met haar, een pretecho laten maken.
 
Bij ons krijg je ook geen echo. Helaas.
Maar bij mijn schoonzusje die 20 kilometer verderop woont krijg je er standaard 2 ! 1 met 11 weken en 1 met 16 weken. Gewoon om te kijken of alles er op en aan zit en of het goed gaat. Ook doen ze een nekplooimeting.
Toch niet helemaal eerlijk. Ik krijg gewoon niks moet er maar vanuit gaan dat het goed is. Daar ga ik dan ook maar vanuit !!!
Groetjes !
 
Terug
Bovenaan