Echo?

Help, ik ben bijna 12 weken zwanger en ik dacht dat ik dan een echo zou krijgen bij onze praktijk. Maar mn vk vindt een echo niet nodig, alleen als er medische problemen zijn.

Ik dacht dat ik recht had op 1 echo, maar dat is blijkbaar niet zo. weten jullie dit?

Alvast bedankt voor de reactie,

groetjes Tamar
 
hoi tamar alles goed? je hebt inderdaad recht op 1 echo zowiso een termijn bepaling.om te kijken of je inderdaad 12 weken zwanger bent en of het 1 of 2 kindjes zijn.je moet er gewoon op staan en zeggen dat je wilt weten of het 1 of meer kindjes zijn en dat je wilt weten of alles goed is.ik wens je een mooie zwangerschap en succes.

veel liefs samira
 
Ik zou er ook op staan in ieder geval 1 echo te krijgen, je verzekering vergoedt er volgens mij ook 1 of zelfs 2 gedurende de zwangerschap, dus ... dat mens even aan de haren trekken!

Succes
 
hallo tamar,
volgens mij heb je recht op die eerste echo (termijnbepaling) want met deze echo wordt vast gesteld hoelang je precies zwanger bent want ook alweet je precies je eisprong dan kan je er altijd een paar dagen rond om heen zitten.
succes verder met je zwangerschap
 
dank je wel meiden,

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, ik vind het heel vervelend dat ik er geen 1 krijg. Ze vinden het maar raar dat ik zo graag een echo wil. Ik heb niet de indruk dat ze mee willen werken.

Misschien moet ik maar naar een ander dorp voor een andere vk?
 
Ha Tamar,

Het is geen recht! Ik heb bij mn eerste dit ook niet gehad. Als je persee wil mag je altijd een pretecho laten maken, volgens mij wordt die dan wel vergoedt, dus dat klopt wel. Maar de vk staat in dr recht hoor. Misschien is ze wel over te halen als je heel onzeker voor doet en zegt dat je echt zorgen hebt, en dan is stress niet goed.. Dan willen ze wel eens ter geruststelling meewerken.

Sterkte er mee meis!

Gr Aaltje
 
Hoi Tamar,

Het is inderdaad heel verwarrend. Bij sommige vk's krijg je geen echo, bij anderen één en weer anderen doen er twee (met 12 en 20 wkn).
Maar het is inderdaad zo dat je officieel geen recht hebt op een echo als er geen medische indicatie is.

Het is heel oneerlijk, vind ik ook. Je bent dus inderdaad aangewezen op de pretecho.

Groetjes
Sylvia
 
hoi tamar
ik heb er 3 gehad een met 12 weken,en met 20 wk ,en met 36wk.
die met 20 wk heb ik in ziekenhuis gehad.daar kijke ze echt alles na.dat is best wel fijn.dus iedereen krijg die zo,zo staat het in de folder.
kun je anders geen afspraak maken bij de gynocl.nou veel succes
 
Terug
Bovenaan