echo

Hoi,

Ik ben 9 weken zwanger en ben vorige week voor het eerst naar de vk geweest en zij zei dat ik maar 1 echo vergoed krijg van het ziekenfonds (oz) terwijl ik om me heen hoor dat je normaal twee echo`s krijgt. Ik vraag me af hoeveel jullie er krijgen?

Groetjes Kelly
 
hoi hoi

ja over het algemeen krijgt iedere vrouw 1 termijn echo vergoed. als er aanleiding is om een extra echo te maken wordt dit vaak wel vergoed maar dan moet er dus echt een speciale reden zijn de vk of gyn moet je dan doorverwijzen. ik ga donderdag voor een pretecho dit moet ik zelf betalen en wordt niet vergoed. ik hoop dat je waqt aan deze info heb.

liefs linda 20 weken 2 dagen
 
Ik krijg bij elke controle een echo. Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij de gyneacoloog in behandeling ben en niet bij een vk. Toch is er geen medische oorzaak waarom ik elke controle een echo zou moeten hebben. Ik denk dat de gyneacoloog het gewoon handiger vind, de apparatuur staat bij haar op de kamer dus het is met 5 minuutje gepiept.

groetjes, Jane
 
Als er geen medische aanleiding voor is, krijg je in principe helemaal geen echo. Je moet er zelf om vragen, bijvoorbeeld als je cyclus heel onregelmatig is of als je een bloeding hebt gehad. Dat was bij mij zo het geval. Ik heb 2x een echo gehad, na de 1e keer vroeg ik of ik over een paar weken nog keer terug mocht komen voor alle zekerheid en dat mocht. Ik hoefde toen ook niks betalen. Maar in de meeste gevallen krijg je hier in Nederland nooit een echo. Dus alleen als je een medische indicatie hebt. Maar misschien bij sommige vk's wel als die zo`n echo apparaat hebben. Die van mij heeft dat helaas niet.

Groetjes Nicole
 
Ik heb 1 standaard echo gekregen, en toevallig door erfelijkheidsfactoren een 2de in het ziekenhuis. Maar tegen mij is gezged geworden zolang alles goed gaat krijg je geen extra echo en dat geeft me een goed gevoel. Stel dat ik nu plots een echo krijg, dam zou ik schrikken, want dan is er misschien iets mis! Je kan altijd zelf nog voor een pret echo gaan!
 
Terug
Bovenaan