Echo

Hallo Meiden,

Even een vraagje,
Ben vanmiddag voor een vroege echo geweest en er was gelukkig hartactiviteit.
Volgens de gyn. ben ik 5weken en 1 dag.
Is op zich heel vroeg dat er dan al hartactiviteit is.
Ik dacht zelf ook dat ik wat langer zwanger was.
Heb n.l op 4 april positief getest.
Dit zou betekenen dat ik na 2 weken en 6 dagen al een pos, test had.
Wel erg vroeg lijkt mij.
Kan het misschien zo zijn dat de gyn. die 2 weken dat je eigenlijk niet zwanger bent niet meerekent?
Op de brief stond ook 0,89 cm 5w 1d -p46.
Wie had dit ook en werd bij echo ook niet die 2 weken meegerekend?

Groetjes, Monique2
 
hoi monique 2 van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en dat het er goeduit ziet allemaal.IK kan je niet vertellen of ze de twee weken dat je niet zwanger bent meetellen of niet.Ik kan je aan de hand van mijn echo's vertellen hoe ver ik was.Met 7wk was het 0,41cm en met 9wk 1,62 cm.Maar ik heb al meer mensen gehoord dat er heel veel verschil in het meten zit dus misschien zit het hem wel daar in.Maar je kunt je gyn toch altijd vragen hoe het zit?Ik weet wel dat ik bij de eerste keer de hart activiteit niet kon zien en twee weken later wel,en toen was ik negen weken.Maar maak je er niet te druk om misschien met een paar weken ziet het er heel anders uit.En alles is goed en doet het wat wil je nog meer?Gr en geniet van je zwangerschap want het gaat heel snel.Doeiiii.anita
 
Ik wil je niet ongerust maken maar ik zat in eenzelfde situatie en bij een volgende echo 2 weken later bleek dat het vruchtje was gestopt met groeien. Een miskraam volgde. Ik was dus langer zwanger dan de echo aangaf maar het vruchtje was niet goed genoeg gegroeid vandaar dat het leek alsof ik korter zwanger was. Ik hoop dat het voor jou allemaal in orde komt maar ik zou voor de zekerheid even de gyn bellen om te vragen hoe het nou echt zit.

Suus
 
Heel medisch Nederland rekent vanaf de 1e dag vd laatste menstruatie (evt. gecorrigeerd bij de termijnecho), dus het lijkt me niet dat jouw gynaecoloog daar vanaf wijkt. Hartactiviteit bij 5 weken is wel erg vroeg?! 0,89 cm past qua lengte bij een termijn tussen 6 en 7 weken, en dan kan hartactiviteit weer wel.
Ik snap niet wat je bedoelt met dat je na 2.6 wk al positief test en dat dat erg vroeg is???

Aah, volgens mij zie ik het licht: op 4 april testte je positief, toen was je 2.6 wk overtijd + (het is nu 21 april is 17 dagen is) 2.3 wk = 5.2 weken zwanger gerekend vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie (okee 1 dag verschil met je gyn). Vandaag heeft je gyn. je kindje gemeten en komt op 0.89 cm, wat ergens tussen 6 en 7 weken valt.
Op mijn echo staan zowel de 'laatste menstruatie'-datum als de gecorrigeerde datum, misschien dat bij jou alleen de lm-datum staat? En hoewel ik volgens de gecor.datum iets verder ben, houden ze de lm-datum aan. Misschien dat ze dat bij jou ook doen (hoewel het bij mij maar om een paar dagen gaat, en bij jou wls om ruim een week).

Ik hoop dat je er wat aan hebt (en dat je het nog een beetje snapt :) Ik ben wel erg benieuwd welke termijn ze nu aanhouden. Laat je het weten als je erachter bent hoe ver je nu echt bent?
 
Dora, ik denk dat monique bedoeld dat wanneer je een positieve test hebt, je normaal al 4 weken zwanger bent, omdat er gerekend wordt vanaf je laatste menstruatie, dus je krijgt 2 weken cadeau.
 
ik heb het ook de ene keer ben ik op tijd volgens de echo en de andere keer zit er 2 weken verschil in dat de kleine kleiner is.
waarom het is weet ik niet toen ik 5 weken was kon je het hartje ook al zien en horen kloppen dat schijnt een op de zoveel vrouwen te hebben.
ik wens je heel veel succes met je zwangerschap en geniet er van.
 
Hoi Monique,

Fijn dat het er goed uitzag! Bij mij werd ook na de 1e echo de uitgerekende datum met 1 week teruggebracht. Maar dat had toen te maken met het feit dat ik een cyclus van langer dan 28 dagen had. Ik weet niet precies waarom jij nu op een andere datum uitkomt. Anders nog even vragen?
In ieder geval heel veel succes!

liefs, Maria2
 
Hoi!

de controle echo gaf bij mij ook een verkeerde datum aan. Ik zou 7 weken zijn, maar het waren er in werkelijkheid 9. Dat scheelt toch wel een hoop. De vk vertelde dat die hele vroege echo's vaak niet betrouwbaar zijn, omdat elke milimeter telt. Je weet het pas zeker bij je termijnecho!
Die gaf mij in elk geval een uitgerekende datum waar ik meer mee kon...

 
Terug
Bovenaan