echo

Beste allemaal,
Wat een ontzettend leuk en nuttig forum is dit. Ik ben zelf in de 6e week, en heb gister avond heel veel berichtjes gelezen en ben een heel stuk wijzer geworden en gerustg gesteld door al jullie ervaringen. Morgen ga ik bellen om een afspraak te maken voor de eerste echo. Kan iemand mij misschien vertellen of het afhankelijk is van het aantal weken zwangerschap of je een in- of uitwendige echo krijgt, of heeft dat met heel andere dingen te maken? Alvast bedankt voor jullie reacties en ik wens iedereen een hele voorspoedige zwangerschap!
 
Normaal gesproken maken ze omstreeks je 12e week een echo. Deze is uitwendig. Maar als ze er reden toe zien om het eerder te doen, dan is het een inwendige. Maar dus alleen als dat noodzakelijk is. Anders wachten ze gewoon tot de 12e week.
Proficiat en succes verder!!
 
je krijgt alleen een eerste echo als je niet precies weet hoe ver je bent ik ben met de pil zwanger geworden dus ik heb een eerdere echo gehad en toen was ik 8 weken en 3 dagen en dat was uitwendig maar ik denk met 6 weken dat het inwendig is

veel succes
 
Met 6 weken krijg je zeker een inwendige. Het is dan 1 cm groot en op een uitwendige echo niet te zien. Heb zelf met 7 weken inwendige gehad. Maak je geen zorgen, het valt erg mee. Ik was erg teleurgesteld over het resultaat. het lijkt wel een garnaal. Je kunt beter even wachten. Ik ben nu 22 weken zwanger en ga over 2 weken een 3D echo laten maken. Veel succes...
 
Hoi Hoi,

Heb toen ik 10 weken was een termijn echo gehad en de assistente van de gyn had gezegd dat de echo inwendig was, maar hij was bij mij toch uitwendig...

Maar veel succes!!!!!

Liefs Mariska 2
 
Omslagpunt tussen een inwendige en uitwendige echo ligt ongeveer (!) bij 10 weken; bij de een lukt uitwendig dan wel (soms inderdaad ook al eerder) en bij de ander kunnen ze het dan toch nog niet goed zien en doen ze alsnog een inwendige echo.
Je krijgt trouwens niet per definitie een echo, dat gebeurt alleen als er een reden voor is (bijv. als je niet weet hoever je zwanger bent); sommige vk schijnen het wel standaard te doen (met name bij 12 weken).
 
Ik heb met 12 weken een inwendige echjo gehad. Dit omdat mijn baarmoeder wat verder naar achter lag en met een uitwendige dus niets te zien was. Ik had ook een paar weken kunnen wachten, dan had was de baarmoeder weer wat gegroeid en had het waarschijnlijk wel uitwendig gekund. Het is dus niet alleen afhankelijk van het aantal weken dat je zwanger bent. Ik wist het zelf ook niet van mijn baarmoeder maar het kan op zich geen kwaad.
 
Ik heb met 11 weken en 1 dag een inwendige echo gehad, omdat net als bij Jessie mijn baarmoeder ver naar achteren lag. Uitwendig konden ze niets zien.

liefs
Lot
 
Terug
Bovenaan