Echo

Ik krijg met 13 weken (over 2 weken) een termijnecho. Nou vroeg ik me af of ze dan al het geslacht kunnen zien? Het leek mezelf erg vroeg, maar ik hoorde iemand vertellen dat ze het toen al wist?!?!?!?!?!?!
 
Hoi,

Volgens mij kan dat dan nog niet hoor...Het is wel al bepaalt, maar je kunt het pas vanaf week 20 zien (zo is mij verteld door de man die bij mij de pret-echo deed).

Succes voor je echo!!!

Liefs Mariska 2
 
hallo anoniem

laatst viel ik een uitzending van klokhuis binnen waar ze uitlegden hoe het geslachtsorgaan zich ontwikkelt. Het ziet er in het begin bij jongetjes en bij meisjes precies hetzelfde uit. 'wij' ontwikkelen schaamlippen-dat worden bij jongens de balletjes en een clitoris (bij jongens jawel: de piemel)
maar dat is allemaal nog zo klein... niet te zien met 13 weken.

 
Op zich is het aan de buitenkant al wel te onderscheiden, maar niet op een echo volgens mij, daar is een echo veel te ongedetailleerd voor. Maar ik geloof dat je het wel zou kunnen zien mocht het nu foutgaan met je zwangerschap, laten we hopen van niet!
 
Vanaf de 18e week is het duidelijk welk geslacht je kindje heeft. Maar vanaf 20 weken is het pas echt goed te zien. Als je het graag wilt weten kan je zo rond de 20 weken een pretecho laten maken. Maar hoe langer je wacht hoe duidelijker het zal zijn natuurlijk!
Succes!!
 
Met 13 weken is het erg vroeg. Maar wij hadden ook een echo met 13 weken en de man die onze echo deed, zei toen al dat hij meende te zien dat het een jongetje was. "Pin me er niet op vast," zei hij nog, "want het is wel erg vroeg om hier iets van te zeggen." Maar vervolgens zei hij dat hij 90% zeker was. Dat vond ik al erg veel.

Met onze echo met 23 weken werd het wel bevestigd dat het een jongetje is. Toen konden we het zelf ook goed zien op de echo. Met 13 weken kon ik echt niet verzinnen waar hij dat idee vandaan haalde. Zal wel ervaring zijn ofzo.

Ik zou er in elk geval niet op rekenen dat je het met die 13 weken al kunt zien. En als de echoscopist(e) al iets ziet, is het nog erg onzeker.

Veel plezier met je echo!
 
Terug
Bovenaan