echo

Hallo. Ik ben nu 5 weken zwanger en mag, na een eerdere miskraan, met 8 weken al een echo laten maken. Weet iemand of dit een inwendige of uitwendige echo is?
 
Allereerst: VAN HARTE GEFELICITEERD!

Ik ben nu alweer 19 weken zwanger na een miskraam in januari en kreeg ook met 8 weken een echo. Aangezien je kindje dan nog heel klein is, zal dit hoogstwaarschijnlijk een inwendige echo zijn. Maar ik denk dat ze het wel eerst van de buitenkant zullen proberen. Deden ze bij mij ook. Schrik dus niet als ze met een uitwendige echo niets zien, dat is heel normaal, ze zullen dan meteen een inwendige maken. Ik moet zeggen dat een inwendige echo wel een veel mooier plaatje geeft, dus als ik jou was zou ik het lichamelijke ongemak dan maar even voor lief nemen!

Alvast heel veel succes en geniet van je zwangerschap!

 
hoi hoi
ik heb met 9 weken een echo gehad en die was inwendig dus denk dat die van jouw ook inwendig zal zijn
ik wist niet eens dat ze dat deden was toen dus wel een beetje verbaast maar het is helemaal niet erg en je krijgt er inderdaad een mooi plaatje van
groetjes
jacqie
 
Hallo!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik alleen maar uitwendige echo's, ook de eerste die ivm zwangerschapsduur bepaling al met de 5e week plaatsvond. Het ligt allemaal aan de apparatuur die je vk gebruikt. Mijn vk had namelijk net gloednieuwe apparatuur, welke ook iets heel kleins (zoals een vruchtje van 5 wk) al kon dedecteren.
Ik heb bij een ander bureau ook een inwendige echo gehad, en hier is echt niets engs aan. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk (broek om mijn enkels, en zo'n vent tussen mijn benen, haha!!) maar goed, kan je alvast wennen aan de bevalling, waar nog wel meer mensen bij je 'naar binnen'kijken!
Gr. Marjon
 
Terug
Bovenaan