Echo

Hallo O.a Carola,

Ik ben gisteren voor het eerst naar de verloskundige geweest samen met mijn vriend. Ik moet zeggen dat was heel spannend, zeker op het moment dat we ons kindje kregen te zien. Wel zeer miniscuul, maar zeer concfronterend als je daar in de verte iets ziet flikkeren = zijn/haar hartje. Mijn vriend maakte op een gegeven moment een grapje en toen moest ik ontzettend lachen. Mijn buik ging op en neer en dat was ook te zien op de echo. Toen ik mijn buik weer stil hield begon ons kindje zelfstandig fanatiek te bewegen...zo van nondeju wie ligt me nu te storen in mijn slaap. Je kunt verder nog niet veel onderscheiden, want het was een vrij eenvoudig echoapparaat, heb wel een fotootje mee naar huis gekregen. Mijn vriend wilde het meteen inlijsten al zie je er niet zoveel op, het is toch heel bijzonder. Op het moment zelf toen ik het harttje zag flikkeren moest ik toch effe een traantje laten,,, poepoe. Trouwens ik lijk verder te zijn dan ik dacht ipv 9 weken ben ik 10 weken en ga al naar de 11. Over 2 weken krijg ik nog een duidelijkere echo in het ziekenhuis, spannend de tweede foto van os kientje. Vindt het alleen raar dat ik toch zoveel echo's krijg, zo hoor ik om me heen dat het niet meer zo gebruikelijk is om een echo te krijgen. Bij de verloskundige krijg ik rond de 20wk nog een echo. Begin september heb ik bij haar een volgende afspraak (na de vakantie) Trouwens een heel leuk mens, voelde me meteen op mijn gemak.
 
Ik heb er 8 of 9 gehad tot nu toe en ben nu 31 weken. Daar was geen medische aanleiding toe, maar ik ben wel onder controle bij de gyn (maar dat heeft niks met het kindje te maken) en daar maakt men zeker in het begin standaard een echo.

Geniet ervan zou ik zeggen want er zijn inderdaad mensen die er maar 1 of 2 op de hele zwangerschap krijgen. Het is toch altijd fijn om je kindje eventjes te kunnen zien.

groejtes, Jane31wk
 
hey hallo!

Vind het leuk om te horen dat je al 10 week heen bent ipv 9 week.
dus ongetwijfeld zal je dan ook een weekje eerder uitgeteld zijn dan ik.
Volgens de echo en de lengte van het kindje zou ik nu op 9 weken zitten en dat is zonder die gratis twee weken meegerekend.snap zelf ook niet hoe ik t dan moet zien hoor,ik ga maar uit van 9 week ipv 11 haha
Het is inderdaad ook een byzondere ervaring om het hartje van je kindje te zien kloppen.
11 augustus mag ik weer naar de vk en hoop dan nog steeds het hartje te zien kloppen,ik vind het nog steeds wel een beetje eng allemaal en ben ergens best wel bang dat t opnieuw verkeerd afloopt.
Maar uiteraard probeer ik daar zo weinig mogelijk aan te denken.
Ik hoor vast wel weer wat van je en geniet ervan he!

groetjes

carola
 
Terug
Bovenaan