echo

Mijn verloskundige gaf aan dat ik er van uit kon gaan dat ik voor mijn 13/14e week geen miskraam zal krijgen. Op het moment dat je voor die 13wk een bevestiging krijgt van een heftig kloppend hartje en een bewegelijk bebietje schijnt de kans op een miskraam teruggedrongen te zijn naar 3%. Ik vond het in eerste instantie vrij ongeloofwaardig, maar ik las het later terug in een tijdschrift dat ik had. Weet iemand hier meer van. Toch moet ik zeggen dat ze mij hierdoor gerustgesteld heeft, omdat ik huiverig was op een miskraam. Natuurlijk weet ik ook wel dat er altijd iets zou kunnen gebeuren, daar ben ik vrij nuchter in, maar dat de kans nu al kleiner is, die wetenschap is toch erg prettig hoor!!!!!!!!
 
Ik kreeg mijn eerste echo met 8 weken bij de gyn, en daarop was een duidelijk kloppend hartje te zien.
Ook zij vertelde dat de kans dat het dan nog mis gaat heel erg klein is.
Ik begreep zelfs dat die kleiner dan 1% is.

Uiteindelijk nooit een garantie natuurlijk, je weet pas of het goed is als je kleintje in je armen ligt, en dan nog kan er vanalles gebeuren, maar ik was er toch vreselijk blij mee!

Groeten,

N.
inmiddels 35 weken
 
volgens mij is het ook zo dat je vaak niet doorhebt dat t vruchtje al is afgestorven, dus dan heb je voor je gevoel rond 12 wk een miskraam, maar dan is dat een miskraam van drie weken geleden bijvoorbeeld. als je begrijpt wat ik bedoel.
dus hoe langer het leeft hoe levensvatbaarder, al KAN het altijd mis gaan.

misschien dat het zo zit.

de gynaecoloog vertelde mij rond 8 wk hetzelfde: dit blijft wel in orde, maar de vk temperde mijn enthousiasme enigszins 'omdta je noooit zeker bent'.

nou ja.

an
 
Ik ben via ivf zwanger geraakt en in de vruchtbaarheidskliniek gaven ze ook aan dat als er een kloppend hartje te zien is met 8 weken, de kans op een miskraam een heel stuk kleiner is. (Hoeveel precies weet ik overigens niet.) Het zal dus wel echt zo zijn.
 
ik heb vanaf de eerste keer toen was ik 6 weken zwanger heb ik elke keer nog een echo gehad.ben nu 24 weken zwanger en alles gaat gelukkig goed ik d8 eerst dat er wat aan de hand was maar dat was gelukkig niet zo.ze controleeren het alleen zo vaak omdat ik suikerziekte heb.
 
Terug
Bovenaan