echo

hallo ,
ik ben nu 8 weken zwanger en heb een verwijzing van de huisarts gekregen voor de gyneacoloog vanwege mijn leeftijd 36 jaar, is het zinvol om nu al een echo te krijgen en zelf zou ikliever naar een verloskudige gaan, is dit mogelijk om via daar alle onderzoeken te regelen,

groetjes ,
anoniempje
 
gezien je leeftijd ben je echt beter af bij een gyneacoloog. Daar stuurt een huisarts je echt niet zomaar heen. Natuurlijk is een echo nu al wel zinvol. Vroeg, maar de gezondheid van je kind moet geoed gevolgd worden. In principe zou het wel bij een vk kunnen, maar bij een gyn heb je meer expertise in huis.
 
Ik ben zelf onder controle bij de gyn, vanwege een operatie die ik vorig jaar heb gehad. Ik weet niet hoe het bij de vk is want dit is mijn eerste kindje, maar ik heb echt de beste zorg die ik me maar zou kunnen wensen. Er word enorm veel gedaan om me gerust te stellen als ik ongerust ben, in het begin kreeg ik standaard een korte echo bij elk bezoek (terwijl ik geen medische indictatie heb waardoor dit nodig zou zijn). Toen ik ziek werd van een voedselinfectie mocht ik langskomen om even naar mijn kindje te kijken zodat ik kon zien dat alles goed was. Laatst liet ik mij ontvallen dat ik hem nog maar weinig voelde en mocht ik gelijk voor een ctg. Ik vind het echt super, ik heb hier al gelezen dat dit echt voor de meeste mensen die bij een vk lopen niet zo gaat. Dus ik kan er alleen maar positief over zijn en wat anoniem hierboven ook zegt, een gyn heeft toch meer expertise.

groetjes, Jane 40+1
 
Terug
Bovenaan