echo

ben nu ongeveer 6 weken zwanger en ben gisteren voor het eerst bij de verloskundige geweest die heeft een echo gemaakt maar daarop was geen vruchtje te zien alleen de baarmoeder was wat groter dan normaal.is dit normaal?ik maak me nu zorgen over een miskraam ofzo.zijn er meer vrouwen die dit hebben meegemaakt.
 
Anoniem,
Was deze echo uitwendig (op je buik) of inwendig (via je schede)? Als ik Verloskundige lees, dan vermoed ik het eerste. Een uitwendige echo ziet voor week 10 of 11 van de zwangerschap vrijwel niets. Pas als je baarmoeder boven je schaambeen uitgroeit is een uitwendige echo zinvol. Bij 6 weken dus nog niet, en hoef je je geen zorgen te maken.
Als het een inwendige echo was en ze zagen helemaal niets, is dat wel opmerkelijk: vaak is er al rond 5 weken een klein vruchtzakje te zien en zo rond 6 weken een klein vruchtje. Na 6 weken zal er dan ook hartactie te zien zijn. Het kan zijn dat de verloskundige niet goed gekeken heeft. Blijkbaar heeft ze er niets over gezegd of heb jij er niet naar gevraagd. Als je je zorgen maakt zou ik haar/hem maandag even bellen voor nadere uitleg.
 
ik snap niet dat de verloskundige je niet meer verteld heeft. ik bedoel, heeft zij je niet uitgelegd hoe dan kan enzo. en of je nu wel of niet zwanger bent?
heb je een inwendige echo gehad? want ik geloof dat ze met een uitwendige echo met 6wk nog idd niks kunnen zien.
ik zou ff wat meer info vragen aan haar. en vragen of je door mag naar het ziekenhuis, voor eventueel een inwendige echo.
heel veel sterkte!

groetjes sandy
 
ik ben nu 16 weken en heb ook mijn eerste echo met zes weken laten maken, bij mij zag je een klein vlekje rechts in de baarmoeder en daarin een stipje wat snel bewoog, dit was het hartje en een klein dooierzakje.verder zag ik ook niet veel.Ik neem aan dat je ook over vier weken weer terug moet voor een tweede echo, dan zie alles, inclusief bewegende armpjes en beentjes, dus ik zou me nog niet zo druk maken, waarschijnlijk zie je dan ook veel meer.dat je baarmoeder groter is, is al een teken dat er een zwangerschap aanwezig is.veel succes en ik zou me nog niet al te druk maken
 
Je stelt je vraag aan ons, maar ik neem aan dat de verloskundige toch wel meer verteld heeft daarover, of het wel of niet normaal is?

Voor zover ik weet,is het wel erg vroeg voor een echo, kan me goed voorstellen dat je nog niets ziet, volgens mij klopt het hartje ook pas vanaf een week of acht.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan