echo

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een een vraagje: Ik heb vorige week een echo laten maken en ik was toen 7 weken zwanger. Het hartje was al te zien en ook te horen. Nu hoor ik van sommige mensen dat als je het hartje hebt gehoord de kans op een miskraam erg klein is. Ik wil dit natuurlijk graag geloven maar ben benieuwd of andere mensen dit ook hebben gehoord of mij hier meer over kunnen vertellen.
Alvast bedankt.

Groetjes,

Kim

Ja, dat schijnt echt zo te zijn. Als er hartactie te zien/horen is geweest, is de kans op een miskraam volgens mij nog maar zo'n 3% terwijl het percentage de eerste 12 weken normaal gesproken rond de 10-12% ligt.
Een heel goed teken dus, dat je het hartje gehoord hebt. Bijzonder, he?!! Ontzettend gefeliciteerd, ga wennen aan & genieten van het idee dat er een wonder plaatsheeft in jouw buik. JE BENT ECHT ZWANGER!!!
Groetjes, Elle (33wk alweer)

je moet je niet zo druk maken om een mk. het komt wanneer het komen moet. of niet natuurlijk. meestal niet hoor.
succes verder

Na 12 weken kan het ook nog misgaan.
Pin je niet zo vast op een miskraam.
Gewoon ervan uitgaan dat het goed gaat.
En genieten van je zwangerschap, en je kunt nu ook nog allerlei dingen doen, zoals sporten etc.

Ik heb bij 8 weken een echo laten maken en ook het hartje gezien. De echoscopiste zei ook dat de kans op een mmiskraam dan met 40% is gedaald dus zag maar van 10% naar 6%.
Ik heb een goed gevoel over mijn zwangerschap, maar dit is toch prettig om te horen!

Liefs Coco

ook ik heb met 6 weken een echo gehad en we zagen toen ook het hartjekloppen
na 2 mk is dat heel prettig ben nu inmiddels 21wk zwanger dus hou de moet er in

Gaaf he, als je dat hartje ziet en hoort. Ik heb het bij 8 weken gehoord en gezien en ook tegen mij zeiden ze dat de kans op een mk verkleind is. Maar garanties heb je nooit. Ga vooral verder met genieten!!

Ik heb met 7,5 week een miskraam gehad en het hartje heeft voor die tijd echt geklopt. Het kan altijd nog fout gaan, zelfs met 10 of 12 weken. Probeer er niet te veel aan te denken en probeer je aandacht op andere dingen te zetten. 1 op de 10 vrouwen krijgt een miskraam, dat is gewoon een feit en daar doe je niets tegen!

Terug
Bovenaan