Echo?

Ik lees dat heel veel vrouwen hier al heel vroeg een echo hebben gehad.
Is hier ook altijd een medische reden voor, vraag ik mij dan af. Ikzelf heb bij mijn eerste zwangerschap met 10 weken de eerste echo gehad ivm een eerdere miskraam. Nu ben ik zwanger van de tweede en is er geen reden voor een echo voor de 12de of 13de week. En hoeft het voor mij ook niet eerder. Ik ben benieuwd!
 
hoi hoi

ik ben een van die vrouwen die al vroeg met 9 weken een echo heeft gehad. bij mij is er een rede voor of je die echt medisch kan noemen is de vraag.
bij mijn eerste zws ben ik bevallen met een keizersnee omdat mijn kindje in een hoge onstabliele stuitligging lag. daarom wilde ze mij sowieso beter in de gaten houden ze woog ook nog eens 8,5 pond. afgelopen augustus heb ik met 8 weken een miskraam gehad. dit kan bij iedereen gebeuren en had voor zover wij weten geen medische oorzaak. om mij echter gerust te stellen al is dat maar een valse geruststelling heeft mijn vk me met 9 weken voor een echo gestuurd. op die dag en de eerste dagen erna was het inderdaad een gerust stelling te weten dat alles goed was. echter hoe verder de dagen vorderde hoe meer die angst voor nog een mk weer terug kwam.
nu ben ik ruim 13 weken en is die angst al een heel eind geminderd al is die nog niet helemaal weg. dus of je dit alles een medische reden kan noemen hangt af aan wie je het vraagt maar ik vond het wel prettig.

groetjes laura79
 
Dat is zeker een goede reden! Daarom heb ik toen ook een vroege echo gehad. Ik was er nl van overtuigd dat deze zwangerscap ook wel fout zou lopen. Ik vond het een hele geruststelling om een mini-mensje te zien ronddartelen en te zien dat het hartje klopte!
 
De reden dat ik met 6 weken en 4 dagen een echo kreeg was omdat ik onder behandeling was in het ziekenhuis.
Toen ik getest had omdat ik een "zwanger"gevoel had en de test bleek positief mocht ik komen voor een echo. Op de echo bleek ik dus pas 6 wkn en 4 dgn.Erg vroeg dus een echo gehad en ja om med. red. omdat ik onder behandeling was in het ziekenhuis.
Ik ben wel op de natuurlijke manier zwanger geworden.
Groetjes Claudia
 
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik met 12 weken een echo, en toen bleek het fout te zijn, Bij mijn volgende twee zwangerschappen kreeg ik met 6 en 9 weken een echo. Ter geruststelling en omdat de gynaecoloog (om medische redenen kwam ik al bij de eerste zwangerschap vanaf week 6 bij de gynaecoloog) vond dat het wel even kon (Hij heeft vaak tussendoor even een echo gemaakt) Nu ben ik weer zwanger en helaas heb ik een andere huisarts en zal ik ook een andere gynaecoloog hebben. Mijn huisarts vindt die geruststelling onzin, en wil er niet aan meewerken.
 
Mijn verhaal lijkt een beetje op het verhaal van Claudia. Ook ik liep in het ziekenhuis voor een aantal testen om te kijken of mijn man en ik vruchtbaar waren. Op een natuurlijke manier ben ik toen zwanger geworden en toen heeft het ziekenhuis gezegd dat ik met 8 weken voor een echo kon komen. Het is heel apart om zo'n klein wezentje te zien en het hartje te zien kloppen. Ik hoop nu maar dat ik ook nog een echo kan krijgen bij mijn vk. Daar ga ik morgen middag voor het eerst naar toe. Ik ben nu 12,5 weken zwanger van mijn eerste.
 
Terug
Bovenaan