ECHO

Hoi meiden,

Ik heb vandaag mijn tweede echo gehad. Het is echt magisch om je kleine zo te zien bewegen in je eigen buik. We hebben duidelijk kunnen zien dat alles erop en eraan zat. En een goed kloppend hartje. De kleine is nu 6,3 cm van hoofdje tot stuitje. Het is blijkbaar lastig om de beentjes te meten.

Ook had ik aan onze verloskundige gevraagd of ik nog meer echo's kan krijgen, maar ze maken maar één echo, rond de 12de week. Verder krijg ik alleen nog maar controles. Wel kan ik me opgeven voor een pretecho, die rond de € 55 à € 60 kosten. Is het bij jullie ook zo dat je zo weinig echo's krijgt en dat de pretecho zo duur is???

Wel heb ik  mooie foto's meegekregen van onze kleine.

Groetjes Monique2, 12 weken en 5 dagen
 
Ja hoor, dat klopt!
Ik loop sinds 3 weken in het ziekenhuis onder controle en vroeg ook of ik nog een echo krijg.
Dat is niet standaard, alleen wanneer er een medische reden voor is.
Jammer dat niet ieder ziekenhuis en verloskundigepraktijk er dezelfde aanpak in hanteerd, de één krijgt er meerdere, sommige bijna iedere keer en een ander maar ééntje, of je moet er veel geld voor neerleggen.
 (althans dat vind ik, ik hoef niet gelijk een film van 20 / 30 (?) min, of hoelang duurt dat?
Gewoon even kijken of het goed is en een fotootje voor in het plakboek en klaar.....

Eigenlijk vind ik het ook helemaal niet eerlijk, we betalen toch allemaal ons scheel aan ziekenfondspremie? Waarom krijgen we dan niet dezelfde behandeling?

Helaas, we hebben allebei pecht monique, ik krijg het ook niet.
 
Ja jammer is dat he dat je niet meer echo's krijgt? Maar het is helaas echt standaard dat je er eentje krijgt om de termijn te bepalen en meer niet. Ik zelf heb wel een pretecho laten maken ook omdat je dan nog meer zekerheid krijgt of alles goed gaat met je kindje. De mensen die de pretecho maken zijn vaak gewoon gediplomeerde echoscopistes en ook al mogen ze eigenlijk geen 'medische uitspraken' doen, ze laten het wel merken als er echt iets niet goed zit.

Zelf heb ik twee keer een pretecho gedaan bij babyview. Dat was een pakket-optie zeg maar. Een keertje met 20 wkn, toen konden we het geslacht zien en ze leggen alles rustig uit. Het hartje werd uitgebreidt bekeken, evenals de andere orgaantjes. Ook kunnen ze zien of alle werveltjes er netjes bijliggen en ze meten wat dingetjes op zodat je weet of ie goed op de groei ligt. Vond het een erg fijne ervaring. Die echo duurde ongeveer een half uur. De tweede echo heb ik gedaan met 28 wkn en toen hebben ze ook geprobeerd een 3D foto te maken maar dat is toen mislukt omdat ie verkeerd lag. In totaal moest ik 100 euro betalen en daar kreeg ik dus 2x een echo, 20 fotootjes en 2 dvd's, ik had ook nog 3D foto's kunnen krijgen, maar ja dat ging dus niet door.

Als je dit wat overdreven vind en gewoon even een snelle echo wilt, heb ik nog wel een tip. Bij veel bureaus kan je ook een geslachtsbepaling laten doen, dat kost rond de 20 /30 euro en dan krijg je een echo van 10 minuten en een paar fotootjes mee! Gewoon even rondshoppen op het internet. Er zijn tegenwoordig veel echo bureaus en de prijzen varieren wel wat!

Groetjes, Lynda

 
Terug
Bovenaan