Echo?


Hallo allemaal

Even een vraag, ik sprak laatst iemand en die vertelde mij dat het heel erg normaal is dat je rond de 35e/36e week nog een echo krijgt, ik heb dit opgezocht en idd stond het ook op babybrabbel.
deze echo is om te kijken of de placenta goed ligt en of het kindje goed is ingedaald, nu wou ik weten, heeft iemand hier ervaring mee? en klopt het dat je nog een echo krijgt? ik had er namelijk nog nooit van gehoord!!

liefs sarah 32w4d zwanger van 1e kindje
 
Hallo!
Ik heb er nog nooit van gehoord hoor. Bij mij is er gewoon gevoeld of of de baby was ingedaald, door de verloskundige. Bij de eerste echo met 12 weken keken ze hoe de placenta lag, ik weet verder niet of ze dat ook kunnen voelen, en of die evt kan verplaatsen. Maar niemand in mijn omgeving heeft een extra echo rond die tijd gekregen.
Zou wel leuk zijn!!!
 
Bij onze praktijk doen ze het ook niet. Ik begreep dat ze het alleen doen als ze er niet zeker van zijn of de kleine nu wel of niet ingedaald is.
Anders vraag je het aan je VK. Misschien kan ze je uitleggen waarom het wel of niet gedaan wordt.
groejtes
greet
 
Hoi!

Bij ons in de praktijk doen ze het wel, maar ik loop ook in het ziekenhuis. Ze zijn hier erg makkelijk met echo's.
Bij ons eerste kindje kregen we met 36 weken inderdaad een echo om te kijken of het kindje goed lag. Op die echo is bijna niets te zien omdat het kindje heel groot is.
't is natuurlijk wel erg leuk om nog een laatste echo te krijgen, dus hopen voor jou dat je er nog eentje krijgt.

Groetjes Maartje
 
Bij ons doen ze het alleen als ze niet zeker weten hoe het kindje ligt of als ze niet weten of het goed is ingedaald. Het is in elk geval niet standaard.

groetjes,
Simone
 
Wij lopen ook in het ziekenhuis, en hebben ook een echo rond die tijd gehad....
Waarschijnlijk doen ze dat in het ziekenhuis gewoon sneller en gemakkelijker.
Ik vroeg toen of hij in kon schatten hoe groot ze bij de geboorte zal zijn, toen zij hij nou dan maken we toch ff een echo..... dus
en het ligt er denk ik ook aan Wie je heb...

Liefs, Jennifer
 
Hoi Sarah,

Ik krijg geen echo rond die week. Bij mij konden ze de placenta nog niet zien met de 12 weken echo, omdat ik toen nog geen placenta had. Bij de pretecho met 21 weken heb ik gevraagd waar de placenta lag, bij mij ligt die aan mijn rug kant.
Ik vroeg dit omdat mijn zus de placenta voor de uitgang had liggen, de placenta kan dan nog weg trekken. Bij mijn pretecho zeiden ze als die eenmaal op de rug ligt en niet voor de uitgang dan komt die daar ook niet meer te liggen.
Maar als je placenta voor de uitgang zou liggen had je ook wel complicaties gehad in de zwangerschap, dan had je (heftige) bloedingen gehad, omdat de druk op de placenta dan te groot is en er dan adertjes scheuren.
Wat betreft indalen, dat kan de verloskundige van buitenaf voelen. Maar je kan je verloskundige altijd vragen hoe of wat.

groetjes kirsten
31w1d
 
Terug
Bovenaan