Echo?

A

Anoniem

Guest

Ik ben vandaag 4 weken en 1 dag zwanger, dus nog echt heeeeel pril en nog een hele weg te gaan...

Ik probeer te genieten en me zo weinig mogelijk zorgen te maken, maar dat is heel moeilijk voor me.. Ik heb bijvoorbeeld grotere en iets gespannen borsten en als ik dan even later voel en de spanning is er iets af of ze doen iets minder pijn, dan heb ik direct het gevoel dat er iets mis is. Erg he, om gekl van te worden.... Ook heb ik krampen in mijn buik, waarschijnlijk mijn darmen, maar toch.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag, bij hoeveel weken zou je een echo kunnen krijgen (inwendig), zodat je het hartje kan horen kloppen? Een zwangere vriending van me heeft dit namelijk ook gehad en zei vertelde dat als je het hartje hoort kloppen, de kans dat het misgaat, nog maar erg klein is... Zij had een inwendige echo bij 10 weken, maar ik vraag me af of dat niet eerder zou kunnen?

Weet iemand dit?

Liefs Merel

hoi hoi,

het echo verhaal is overal weer anders.
ik heb nooit een inwendige echo gehad.
ik heb met 9 weken het hartje gehoord met de doptone.
met 12 weken een uitwendige echo.
ik krijg nu a.s woensdag de 20 weken echo.
je moet het gewoon bij de verloskundige navragen.
ik ging trouwens pas met 9 weken de eerste keer naar de verloskundige.
probeer je niet te druk te maken.

groetjes kwinty.

Hoi!

Volgens mij hadden wij een inwendige echo bij 7,5 week en konden toen het hartje zien kloppen! (we dachten trouwens toen al verder te zijn, want hier doen ze een echo rond de 9 weken).
Ik geloof dat het hartje klopt vanaf 6 weken.Ik hoop dat je er wat aan hebt!

NathalieMS
(38w+4)

By the way, die gespannen borsten (af en aan) en pijn in je buik hoort er ook allemaal bij! Je lichaam is hard aan het werk om zich aan te passen aan die kleine. Makkelijk gezegd hoor, maar maak je niet te druk!

Dank jewel voor jullie lieve berichtjes...

Mijn eerste zwangerschap is geeindigd in een miskraam, denk dat ik me  daarom ook zo'n zorgen maak....

Ik probeer te vertrouwen op mn eigen lichaam, hoe moeilijk dat inderdaad ook is. Denk dat ik maandag de huisarts of een verloskundige op ga bellen...

Liefs Merel

De doptone is het apparaatje waarmee de verloskundige naar het hartje luistert...

mijn vk heeft een eigen echoapparaat en toen ik met 8,5 wk op eerste controle kwam kreeg ik meteen een uitwendige echo en je kon het hartje zien kloppen.met 12 weken nog een keer gekeken en toen was t al een echt mensje.ik mocht wel vrij bijtijds komen omdat ik ervoor een missed abortion had gehad.

Terug
Bovenaan