Echo

Hoi meiden,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben simone en ik ben 6 weken en 1 dag zwanger van mijn derde kindje. Ik heb al een zoon van 8 en een dochter van bijna twee.

Maar wat ik mij afvroeg, er zijn een hoop meiden die al redelijk vroeg (rond 8 weken) een echo krijgen. Is dit gebruikelijk bij een aantal verloskundigen ofzo? Want ik hoef pas bij 11 weken een echo te laten maken, maar ik zit een beetje in onzekerheid omdat ik helemaal geen zwangerschapsverschijnselen meer heb. In het begin had ik wel last van mijn borsten en beetje misselijk, maar daar heb ik nu al een week geen last meer van.
Dus heb ik er dinsdag nog maar een test tegenaan gegooid, en die was nog steeds positief.... Raar allemaal dus.

hoi hoi,
ik kreeg met 9 weken een echo omdat ik na 7 hele regelmatige rondes, opeens heeeeeel onregelmatig was. had zelfs 1 ongi overgeslagen (schijnzwanger:S:S:S:S).

daarom kon het dus ook al zijn dat ik toch verder was dan verwacht. uiteindelijk viel dat allemaal mee, maar het verschilt idd erg veel. maar meestal krijg je pas een echo rond 12 weken....

Hallo,
Volgens mij krijg je alleen een echo in week 8 al, als daar een speciale reden voor is. Als je via IVF oid zwanger bent geraakt of als er eerder complicaties zijn geweest, dan doen ze dat voor de zekerheid. Anders moet je volgens mij gewoon wachten tot week 11 of 12. Maar als je twijfelt bel je toch gewoon je huisarts of verloskundige en vraag je wat de mogelijkheden zijn! Volgens mij zijn die best behulpzaam.

Groetjes,

Hoihoi,

Tegenwoordig doen ze de meeste echo's rond de 10 weken ipv rond de 12 zoals ze dat vroeger deden. Dit ivm allerlei onderzoeken waar je voor kan kiezen.

Als je twijfels hebt dan kan je toch bellen of je eerder mag komen? Daar zijn verloskundigen voor dus ik zou het gewoon doen!

Groetjes en succes ermee!

Jo

Hoi,
Normaliter krijg je een echo tussen 10-12 weken. Als je een miskraam in het verleden hebt gehad of andere medische redenen, krijg je bij 8 weken al een echo.
Hopelijk zet de zwangerschap goed door bij je!!
Groetjes,

Hi,

Meestal krijg je een echo rond de 11-12 weken omdat ze dan heel goed de termijn kunnen bepalen. Ik lees hier ook dat veel dames eerder een echo krijgen, maar meestal is dat om een speciale reden (bijv. bij een eerdere miskraam of als er een vermoeden is dat men verder in de zwangerschap zit).

Niks om je zorgen over te maken.

Wees blij dat je geen verschijnselen meer hebt, er zijn genoeg dames die met je zouden willen ruilen denk ik! Als je je toch erg zorgen maakt, bel dan gewoon even je vk en leg uit dat je je zorgen maakt.

Gr. Tamara.

bij een regelmatige cyclus kun je met 9 weken al heel goed een hartje en lijfje zien.... dus ik zou vragen of je met 9 weken mag komen als je zo onzeker erover bent. Meestal spreken ze rond 10/11 weken af omdat zo'n echo dan ook iets over de toekomst kan zeggen. Na een goed echo in die periode, krijg je meestal geen miskraam meer.
Als je rond 8 weken een echo doet en je bent korter dan gedacht, dan kun je net een hartje zien kloppen in een klein boontje.... of misschien nog helemaal geen hartje als je echt korter zwanger bent.... dus ik zou proberen nog even geduld te hebben, ook al is dat moeilijk....
De meeste echte klachten komen pas na 7 weken zei mijn vk, want bij mij verdwenen de klachten ook. Maar in de 8e week werd ik ineens misselijk ed. Zolang je niet bloedt en geen buikpijn hebt, hoef je niet bang te zijn dat het fout gaat. En vorige zwangerschappen zeggen ook niets... misschien heb je wel het geluk dat je één van de weinige vrouwen bent die in hun zwangerschap weinig tot geen klachten hebben, fijn toch?

Hoi ik ben gister voor mijn 1e echo geweest bij 8 weken. Ik maakt emij, net zoals jij, ook erg druk omdat ik amper tot geen klachten had. De klachten die ik had verdwenen ook voor een paar dagen en dan kwamen ze weer terug. Dat gaat af en aan. Ik heb bij mijn VK gevraagd of ik aub eerder een echo mocht ivm onzekerheid en dat mocht uiteraard. Ik zoudus al sik jou was gewoon vragen of je mag langskomen voor een echo. Bij mij was het echt een geruststelling toen ik het hartje zag kloppen.
Lekker bellen dus!
Succes.

Terug
Bovenaan