Mijn echo is helaas niet verlopen zoals het had moeten zijn.
Er was een communicatiefout tussen de verloskundige en het ziekenhuis geweest waardoor er geen echo afspraak was gemaakt. Toen ik daar kwam en de brief van de vk aan de gyneacoloog gaf zei, ja maar dit is geen echo afspraak! Daarvoor moet een een speciale echo aanvraag gedaan worden en dan ben ik in de echo kamer.
Zei dacht dat ik gewoon voor controle kwam en wilde me weer naar huis sturen! Maar je kunt me nu niet gewoon naar huis sturen zeg ik, ik zit hier al weken voor in spanning, ik slaap al nachten niet, ik was hartstikke pissig, door een fout waar ik niks aan kan doen gebeurd er nu gewoon niks. Ze zei toen dat ze even een snelle echo zou doen, ze had in die kamer ook een echo apparaat staan. Na even snel 5 minuutjes gekeken te hebben zei ze in ieder geval geen tekenen van spina bifida (open ruggetje) te zien en dat ook het hoofdje een normale groei had. Ze kon dus tot zover geen afwijkingen zien. Een kleine geruststelling dus. Volgende week donderdag heb ik nu alsnog een uitgebreide echo, en tot die tijd dus weer wachten, wachten en wachten. Voel me inmiddels echt uitgeput van alle slapeloze nachten, spanningen en de teleurstelling van vandaag helpt ook niet echt. Frustratie alom.