Nou, dat was leuk! Eerst was het net als in mijn droom: een lege baarmoeder. Ik denk: "zie, zul je het hebben". Gelukkig vertelde ze er direct op die gedachte bij dat dat m'n blaas was. Geen reden voor ongerustheid dus. Maar toen mijn baarmoeder en ja... daar was meer te zien dan in mijn blaas, maar wat in vredesnaam?!! De VK ging enthousiast verder met haar verhaal: "Zien jullie het hartje daar super snel kloppen?" (Nee! Oh... is dat geen kapotte pixel?) "En daar zijn de beentjes en de handjes". (Ooooh. Ja?) Toen gebeurde gelukkig precies wat manlief en ik nodig hadden om te geloven dat er echt een embryootje op het beeldscherm te zien was: onze kleine tuinboon maakte een soort hikjes waardoor ze van de baarmoederbodem afkwam. Vrolijk bouncte ze al zwaaiend op en neer, waardoor armpjes en beentjes duidelijk zichtbaar werden. Hoe cool is dat?! Tegen de tijd dat de VK de foto afdrukte, was het minimensje alweer lekker gaan liggen op de bodem van mijn baarmoeder, in een hele grote plas vruchtwater. Gelukkig heeft de VK de meetkruisje laten staan, zodat ik ook op de foto nog kan zien waar het boontje begint en waar het eindigt.
De datum die ik zelf had uitgerekend was overigens correct: 15 mei. Ik ben nu dus 10 weken en 3 dagen!
Dank voor jullie support dames!