echt beroerd, wat doe ik er tegen?

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ben nu 6 weken zwanger en vandaag voor het eerst echt mega beroerd.
vanmorgen een uur met een emmer voor mijn neus rond gelopen, duizelig en helemaal bezweet. Hoort dit ook?
kom pas om half 10 een boterham naar binnen krijgen. Kan je dit een tijd houden of kan het ook eenmalig zijn. Liep er echt als een lijk (zo wit) bij vandaag.
mag je gewoon asprine eten? of hebben jullie andere middelen?
ik hoor graag van jullie
x ilse

hoi ilse

erg naar dat je je zo voelt.het kan erg wisselend zijn hoe je lichaam reageerd. maar je mag gewoon paracetamol nemen. wel normale dosis natuurlijk. maar het doet geen kwaad tijdens zwangerschap.

hopelijk heb je hier iets aan.

liefs wendy

hoi Ilse,
paracetamol is idd geen probleem, aspirine en andere pijnstillers zoals advil e.d. mag niet!!
Over de misselijkheid: paracetamol zal daar echt niet bij helpen. Ik heb gehoord dat gember heel goed werkt. Ik weet dat er zelfs speciale zwanger-lollies zijn om de misselijkheid minder te maken! Die zijn ook gebaseerd op gember geloof ik. Ik zou niet weten waar je ze kan kopen maar misschien kan je even googlen.
Sterkte!

Ken t gevoel, heb t al twee keer meegemaakt en ben nu zwanger van de derde en helaas begint nu langzamerhand de misselijkheid hier ook weer toe te slaan.

Maar wat bij mij altijd helpt is s'ochtends voor t opstaan een droog crackertje te eten en een paar slokjes cola (wat een ontbijt he hihi) te drinken en verder zodra ik voelde dat ik weer misselijk werd gewoon weer een slokje cola drinken en dat heeft bij enorm geholpen.

Tis niet zo dat ik liters cola dronk hoor, deed wel een week met een fles en waarom t werkte weet ik niet maar ben er vanmorgen weer mee begonnen en weer met resultaat dus misschien zit t wel tussen mn oren maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Monique

Hoi hoi,

cola helpt idd. Bij voorkeur niet uit de koelkast. Als je geen cola lust (zoals ik) dan kan spa rood ( ook op kamertemperatuur) ook nog weleens helpen.

Groetjes Sharon.

Wat naar he als je je zo voelt !

Als je het echt niet trekt kan je je arts/verloskundige ook om "emesafene" vragen, gaat op recept en is speciaal tegen zwangerschapsbraken. Is er in zetpillen of tabletten.

Hoop dat je je snel beter voelt !

Bianca

hoi,

bij mij hielp het ook om 's ochtends meteen iets neutraals te eten zoals een crackertje, beschuitje of bijv. een liga. kopje slappe lauwe thee erbij en dan ging het wel. ik was overigens de hele dag door misselijk en dat ging steeds (tijdelijk) weg door dan weer iets kleins en neutraals te eten. een appel of banaan hielp dan trouwens ook goed. en dus altijd liga's ofzo in je tas doen, want het overvalt je op de meest onverwachtse momenten.  bij mij  begon de missleijkheid ook na 6,5 week en was halverwege week 14 opeens weer weg.

sterkte!!!

groetjes,
*bijnaeenbaby*
19 wk  

Vervelend zo beroerd te voelen. Heb zelf geen braakneigingen gehad, maar ben wel de hele dag door misselijk geweest.  Ben 12 weken lang  verwend door mijn mannetje met ontbijt op bed (cracker of beschuit met thee), toen was het ineens over. Het hielp bij het opstaan, maar later op de dag  kwam het gewoon weer terug. Hele dag door kleine beetjes eten, zodat je maag niet leeg is,  hielp bij mij wel een beetje.

Terug
Bovenaan