Echt driftig!!!

A

Anoniem

Guest
Zijn jullie kindjes ook weleens echt driftig? Tsjonge joran laat de laatste dagen een paar flinke staaltjes drift zien! Stteds rond 18:00 u dan is hij heel moe. maar vandaag had ik hem rond 17:30 uit zijn bedje gehaald, legde hem in de box en boos dat hij werd! was gewoon duidelijk geen verdriet maar echt een driftig kindje!! ik probeerde het een beetje te negeren en toen ging hij eventjes spelen, maar daarna weer superdriftig! Heel boos huilen en heen en weer wippen op zijn armpjes. Ook gooit hij dan helemaal zijn hoofd naar achteren. Drama ten top. Als je hem tijdens zo'n bui vast hebt zet hij zich helemaal af tegen je borst en maar trappelen met die beentjes. Tot nu toe negeer ik het zoveel mogelijk of ik praat wat tegen hem aan van: och ventje toch...Ik had nooit verwacht dat ik al zo snel zou moeten gaan 'opvoeden'. Pff...
Ben beneiuwd hoor, of jullie kindjes ook al zo driftig kunnen doen. De kraamhulp zei destijds al dat we vast heel wat met hem te stellen zouden krijgen haha

X Susan

ja hoor, hier ook, de laatste dagen steeds erger! zodra hij iets niet mag of het duurt iets hem te lang, dan maakt hij 2 vuisten, krijgt een rood hoofd, en krijgt echt een driftbui, op het moment is het overal om, maar hij wilt ook zoveel, maar kan dat allemaal nog niet, zal ook idd erg frustrerend zijn voor zo'n kleintje, ik vind het wel moeilijk om daar mee om te gaan, want als ik hem wilt troosten zet hij zich ook echt van me af, maar laten gaan vind ik ook zo wat, want hij gilt dan echt heeeel hard! maar ik vind het wel grappig om te zien dat je,jezelf dan ook direct weer herkent in zo'n klein mensje, want ik was vroeger ook erg snel driftig en boos, en nu zie ik dat bij hem weer terug.

groetjes susanne

hoi hoi

nou hier ook zo eentje. driftbuien heeft ze al heel lang. driftig worden als iets niet lukt als ze iets niet mag of gewoon zomaar. ok vanaf de geboorte zeiden ze al het is een pittig ding en mijn moeder lachte er natuurlijk het hardste om hahaha maar ja buiten de driftbuien om blijven het natuurlijk engeltjes.

groetjes danielle

Hoi,

*zucht* jajajaja..... hier ook zo een pittige hoor!! en idd, het opvoeden is begonnen.
En met drift ben ik erg streng... ik geef er geen milimeter aan toe.
Mijn broer was ook een driftkop, en heb het als kind aan de lijve ondervonden.
Ze "weet" zelfs al, dat als ze driftig is ze geen aandacht van me krijgt.
Dus dan is het gauw over (gelukkig) en lacht ze weer, dan weet ze dat ik haar de aandacht wel geef/oppak.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Fijn om te lezen dat er meer zijn.
Als Teun iets niet wil dan doet hij het echt niet!
Al is hij nog zo moe en ik leg hem in bed,en hij wil niet slapen dan gebeurd het echt niet.
Op het kdv zeggen ze ook dat hij ernorm veel pit heeft. Hij breekt echt de boel af als hij niet wil. (en houd natuurlijk dan ook andere kinderen uit hun slaap)
Ik laat hem meestal een 15-20 minuten gillen,krijsen en de boel afbreken en dan ga ik hem maar weer halen.
Het gekke is dat hij daarna ook echt niet slaapt.
Als hij dan na een half uur weer moe word probeer ik het nog eens en vaak lukt het dan wel.
Nou ja het is iig wel duidelijk wat hij bedoeld.

Groetjes Mikkie.

Wij hebben ook een 'temperamentvolle' dochter. Ze kan echt boos worden als dingen niet lukken of ze haar zin niet krijgt. Bijvoorbeeld als ze zich niet mag omdraaien als ik haar poepluier aan het verschonen ben. Maar ze weet wel als ik het echt niet leuk vind, dan stopt ze gelukkig wel. Ik negeer haar vervelende gedrag meestal en als ze het tegen mij doet, zoals op het aankleedkussen word ik streng.
succes met opvoeden :)
Belinda

Wij hebben ook een 'temperamentvolle' dochter. Ze kan echt boos worden als dingen niet lukken of ze haar zin niet krijgt. Bijvoorbeeld als ze zich niet mag omdraaien als ik haar poepluier aan het verschonen ben. Maar ze weet wel als ik het echt niet leuk vind, dan stopt ze gelukkig wel. Ik negeer haar vervelende gedrag meestal en als ze het tegen mij doet, zoals op het aankleedkussen word ik streng.
Belinda

Belinda

Terug
Bovenaan