Echt een opmerking van iemand die nog geen kinderen heeft.Graag eerlijk jullie mening!!!

Mijn schoonzus gaat volgend jaar trouwen en gaat binnenkort voor een jurk kijken.
Mijn dochter is nu 8 weken oud en mag dan niet mee van haar.????
Ze vind zo'n kleintje lastig en onvoorspelbaar, het zal us gaan huilen!
Ik snap niet waarom mijn dochter niet mee kan, ze hoort er nu toch bij?!?!?
Het grootste gedeelte van de dag slaapt ze nog en als ze op tijd haar flesje krijgt is ze helemaal tevreden en hoor je haar niet.

Snap ik het nou niet of kan je echt geen jurk uitzoeken als je kleine nichtje daarbij aanwezig is?
Ik zelf zou het juist leuk vinden als mijn newborn- nichtje mee zou gaan.
Graag een eerlijk antwoord!!!!

Hoor nog net niet helemaal thuis op dit forum, maar lees wel al een poosje mee.....

Zou het zo kunnen zijn dat ze zich minder speciaal voelt als je de baby mee hebt, kan me zo voorstellen dat ze erg graag in het zonnetje wil staan als aanstaande bruid, en met zo'n moppie erbij is die aandacht waarschijnlijk een stuk minder...klinkt zo een beetje egoistisch, maar ik kan me zo voorstellen dat ze het gevoel heeft dat jij en de baby een poos in het zonnetje hebben gestaan en zij nu aan de beurt is....ja en jij ben zo trots op jouw kindje....moeilijk

Moet zeggen dat ik me bij allebei wel iets voor kan stellen....

Liefs Yvonne (morgen uitgerekend van nr 2)

Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. als je een bruidsjurk gaat uitzoeken wil je graag de volle aandacht. En hoe je het ook wend of keert, zo'n kleintje vraagt veel aandacht. Ook makkelijke kindjes laat je niet de hele dag in de kinderwagen liggen, toch?  En  het  voeden en verschonen onderbreekt wel  steeds je dag en kost veel tijd. Waarom  zou je er niet voor kiezen om je kindje bij zijn papa of  grootouders te laten en zelf te genieten van een dag voor je schoonzusje?  Natuurlijk mis je je kindje als je een dag weg bent maar dan kun je toch ook even bellen?  
Praat anders met je schoonzusje; waarom ze   je kindje niet mee  wil hebben en  vertel dan ook jouw gevoel. Misschien zou je het kunnen splitsen in 2 ochtenden  (of middagen) als je dat prettiger vind?
Succes groetjes Wendy  

Ik denk ook dat er verschil zit in een bruidsjurk uitzoeken en gewoon een middagje gaan shoppen. Misschien dat ze daar geen  (of minder) problemen mee zou hebben. Ik kan het me ook voorstellen dat je liever in alle rust je bruidsjurk wilt uitzoeken en verder nergens anders rekening mee wilt houden. Ik zou haar mening respecteren en alleen meegaan.
Kan ook best lekker zijn, zelf een (mid)dagje weg zonder op die kleine te moeten letten en daar steeds rekening mee te moeten houden. Ik vond het heerlijk een dagje shoppen met mijn moeder, terwijl Quinn fijn bij papa thuis was.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi Jojo,

Ik kan me haar reactie wel voorstellen, hoe lief je kleintje ook is. Esther is ook altijd heel tevreden als we op stap gaan, maar áls ze dan overstuur raakt is het ook meteen goed mis en gaat haar volume vol open en is ze moeilijk te troosten. Dat kun je van tevoren niet voorspellen, maar gebeurt wel vaak als het écht niet uitkomt. Dus ik kan me voorstellen dat je schoonzusje daar tegen op ziet. Wat als ze huilt, spuugt, poept als zij net een mooie jurk aan heeft? Of tijdens een gezellige lunch? Het is toch een emotionele gebeurtenis, het uitzoeken van een jurk. En zou je je zelf ook niet opgelaten voelen als je kindje zou huilen of de aandacht even 'op zou eisen'? Ik heb daar zelf wel altijd last van...

Groetjes,

Eveline

hoi jojo,
 ik kan me haar reactie goed voorstellen. Al ben ik nu zelf moeder, ik vind dat zulke kleine kindjes thuis horen en niet mee moeten met shoppen of passen van bruidsjurken. Je kindje hoort er echt helemaal bij, maar voor dit soort gelegenheden vond ik niet. je bent zlef meer ontspannen, hebt de tijd aan jezelf en je kindje heeft er niets aan om mee te gaan. Maak een oma of vriendin blij door te vragen een dagje op te passen!
Niet afkrakend bedoeld he, maar je vraagt om eerlijke mening!
Groetjes, mira sinds 02-01 mama van jaap

Hoi,

Ik kan me jouw reactie ook heel goed voorstellen. Maar ik zou het juist heerlijk vinden even een dagje voor  iets leuks op stap zonder kind.

Ik moet toegeven dat zonder kinderen bruidskleding uitzoeken veel makkelijker is. Je kunt je dan echt voor 100 % daarop focussen.

Toen ik zelf ging voor een trouwjurk op pad ging was mijn dochter 14 maanden en die is toen ook de hele dag bij paps geweest. Heerlijk vond ik dat. Later toen ik ging doorpassen ging ze wel mee. Dan heb je niet meer alle aandacht nodig voor het uitzoeken.

Groetjes,
Renata

Hi,
Ik ben van zomermama's maar bemoei me overal mee.
Ik vind het belachelijk dat je kindje niet mee mag, ik zou ook niet gaan als ik jou zou zijn.

Wij hebben mensen nog steeds beloofd om mee uit eten te nemen, maar die willen dan dat de kleine niet mee gaat, dan moeten ze maar wachten tot de kleine een heel stuk ouder is, ik laat m'n kleintje echt niet achter bij oppas, zo belangrijk vind ik dat eten niet.

Je kind hoort toch bij jou, ik vind het raar, en behoorlijk onbeschoft dat zij dat zelfs gezegd heeft. Maar dat is mijn mening.
X

Terug
Bovenaan