Echt een paar dringende vragen!!

Hee meiden.

Nou ik ben erg bang geworden van wat ik over wiegendood op internet heb gelezen.

*Wiegendood komt meestal tussen de 2e en 4e maand het meest voor.

*Ze zeggen dus ook: dat het kan gebeuren in de 1e slaapfase, waardoor een baby'tje te ontspannen slaapt, en daar door een spier zo verslapt dat ze stoppen met adem halen.

*Als een baby kreunt, en snurkt in zijn slaap kan het ook gebeuren, je moet dan volgens internet meteen de huisarts inschakelen.
Nou lekker is dat dan want Joëlla kreunt regelmatig in haar slaap en hard ook.
En zelfs als ze overdag kreunen is het dus ook niet goed.

*Zweten schijnt ook een oorzaak te zijn.

*En een baby mag niet te moe zijn, moet niet te vaak blootgesteld worden aan drukke dagen, en visites. Met andere woorden zo bedoelde ze het wel een baby moet de hele dag en nacht slapen!!

*Je mag ze niet in de kinderwagenbak laten slapen, en niet in de box.
Nou dan heb ik dus een probleem Joëlla slaapt overdag in de box.

Meiden ik weet het niet meer, ik weet niet wat ik hier mee aan moet.
Maar één ding weet ik zeker ik ben behoorlijk bang geworden.
Eigenlijk durf ik s'nachts niet meer te slapen.

En zijn er meer kindjes die kreunen in hun slaap, en of overdag??

Wie kan mij helpen.

Groetjes een wanhopige Mama van Joëlla.

p.s stomme k*t internet

Hallo,
Meid laat je niet gek maken! Er is altijd een KANS op wiegedood en wat daar precies de oorzaak van is is niet duidelijk. Sommige wetenschappers denken zelfs dat het met een gen te maken heeft...iets wat je al helemaal niet kunt beinvloeden. Wiegedood betekend overlijden in de wieg....dus kort vertaald terwijl het kindje nog heel jong is. Maar de redenen worden op 1 hoop gegooid. Een kind dat zonder aanwijsbare reden overlijd staat op dezelfde lijst als een kindje dat echt werkelijk met zijn koppie in de matras gedrukt smorgens gevonden is.
Bij mijn eerste waren we best voorzichtig met alles. De eerste weken sliep hij bij ons naast het bed allen maar zodat we zijn ademhaling konden horen. Maar na een tijdje dacht ik ach het zo heeft moeten zijn dan gebeurd het toch wel.(niet dat het verdriet dan minder zou zijn hoor daar niet van) Vanaf dat moment sliep hij in zijn eigen kamer. Toen kon hij draaien wel van rug naar buik maar nog niet terug...tja kun je wel de hele nacht naast zijn bedje waken maar dat schiet ook niet op. Het bleek al snel (2,5maand) een buikslaper te zijn. Want vlak na het in bed leggen draaide hij zich om en lag hij in een diepe slaap.
Nu bij de 2e heb ik eigenlijk die angst helemaal niet meer. Ze zweet enorm en knort trouwens ook.  Maar ja behalve er voor te zorgen dat ze op een veilige plek ligt kan ik niet meer doen.
Ze slaapt zowel in de box als wandelwagen (daar ligt ze het lekkerst). Het liefst op haar buik of zij....buik doe ik alleen als ik er zicht op heb en als ze op der zij ligt leg ik iets tegen haar buik aan zodat ze niet door kan rollen. Verder zorg ik dat de katten niet bij haar kunnen komen...and thats it!
Succes!
Groetjes Lillian

Hoi,

Ik sluit me aan bij de vorige schrijfster, LAAT JE NIET GEK MAKEN !.
Anders heb je geen leven meer. Verzorg je kindje naar eigen best wil, en het komt
allemaal goed.
Ik ben van mening, zo triest als het is, volgens mij is het bijna niet te voorkomen.
Thijs is 8 weken en kreunt ook in z'n slaap.

Succes

Groetjes
Jama

Mijn dochtertje maakt s'nachts en overdag zoveel lawaai dat als mijn vriend in bed ligt ik tegen hem zeg dat hij moet opletten omdat ik aan 1 oor dan een oordop in doe!!!!! Anders kan ik dus echt niet slapen. Gelukkig komt wiegendood zeer weinig voor . De kans dat het gebeurt is ± 0.09%.
de kans dat ik onder een auto kom is volgens mij groter.... ik probeer het maar te relativeren.
Grtjs maria

Hoi,

Ik zou ook zeggen "laat je niet gek maken!!" Het is toch bijna niet
voorkomen. Maar de kans dat het gebeurt is heel erg klein. Ook Jamie
kreunt in zijn slaap. Zolang je je best doet met de verzorging en en de
hygiene is goed dan kan je eigenlijk al niets meer fout doen.

Maak je geen zorgen hoor.

Groetjes Natasja

de kans is idd erg klein.ik werk hele dagen met ukkies,in de slaapkamer liggen er dan soms wel 5 te slapen!
er is al zoveel meer kennis en verbeterd dan vroeger.denk aan dekentjes,laag opmaken enz.
volgens het consultatiebureau staat op internet alles wat overdreven om alles uit te sluiten.(zie mijn stukje over koortslip)
toen was ik ook over de rooie.praat er anders een keertje over op het cb,die kunnen je vast geruststellen.oja mila kreunt ook veel in haar slaap en ook overdag..volgens mij iedere baby als ik dat zou lees.liefs piewie-mama van mila(4 weken)

Terug
Bovenaan