echt een peuter

Hoi mama's, tijdens mijn zwangerschap (2004) en in het eerste levensjaar van mijn zoontje zag je mij regelmatig op dit forum met vragen en onzekerheden. Het tweede levensjaar van mijn zoontje bijna niet. Alles leek vanzelf te gaan. Hij at goed hij sliep goed hij deed alles volgens de boekjes hij is sociaal, vrolijk en heeft wel een pittig karaktertje maar dat maakt hem een eigen persoontje.

Sinds hij is augustus twee is geworden is er een knopje bij hem om gegaan. Ik ben twee en ik zeg nu voortaan nee. O.k. dat hoort erbij. Je kunt er soms erg om lachen en soms barsten de tranen uit.
Maar nu het probleem, hij klimt dus sinds gisteren heel behendig met slaapzak en al uit zijn ledikantje. HELP! Hij doet het ook als ik erbij ben en het ziet er heel  gevaarlijk uit. Wat ik nu doe is hem de eerste keer met wat lieve woordjes terug leggen. De keer daarna zeg ik alleen, nee niet uit bed klimmen dat is stout, weltrusten lieverd. En de keren daarna zeg ik niets. Maar   hoe lang ga je dat volhouden? De hele avond ben ik hem dus stilzweigend aan het terug leggen en ik heb totaal geen rust. En hij wordt sinds hij die grappen uithaald s'ochtends pas om tien uur wakker!
Hoe hebben jullie dat met jullie peuters opgelost? Ik ben razend benieuwd en hoop op bruikbare tips en jullie ervaringen!
Bedankt, groetjes Marjolijn
 
Ik ben bang dat dit bij de leeftijd hoort... mijn zoontje komt op het moment ook weer z'n bed uit als hij na een paar minuten niet in slaap is gevallen. Hij zegt (of denkt) dan dat hij niet moe is, waarna de grootste gaap   aller tijden komt...

Ik zou eerst iets aan die gevaarlijke situatie doen en zorgen dat hij niet raar kan vallen. Dus slaapzak uit en stoel ernaast, of gewoon bedje.

En dan is het een kwestie van volhouden...

Sterkte... Joke.
 
Hallo,
Nou ik weet hoe het is, mijn dochter van 2,5 jaar klimt sinds 3-4 weken geleden ook met slaapzak en al uit bed. Het is erg vermoeiend om haar er steeds weer in te doen, vooral omdat ik 8 weken geleden een zoon heb gekregen en nog steeds zelf slaap tekort heb. Ik doen mijn dochter sinds die tijd 's middags niet meer op bed, omdat ze er dan continue uitklimt. Het voordeel daarvan is dat ze 's avonds als een blok in slaap valt. Alleen het is voor mijzelf wel vermoeiend dat geen middagdutje meer doet, maar dat went hopelijk wel. Dus ik weet niet of jouw zoon nog een middagslaapje doet? Zo ja, misschien kun je een keer proberen zonder middagslaapje. Nou succes, je bent niet de enige! Groetjes tineke
 
Hoi Marjolijn,

Onze zoon trekt de boel gelukkig nog niet uit en hij kan nog net niet uit zijn bedje klimmen. Maar hij doet wel pogingen... Zijn pyama jasje doen we over de slaapzak aan en ik hoorde laatst een tip om de slaapzak achterstevoren en binnenstebuiten aan te doen. Dan duurt het weer even voor ze doorhebben hoe het werkt. Je verzint wat he?
Misschien is het een idee om hem 's ochtends niet te laten uitslapen? Dan is hij 's avonds gewoon moe. Het klinkt of hij in een ander ritme is gekomen en dan is het logisch dat hij 's avonds nog niet moe is.

Succes ermee en ik ben ook wel benieuwd naar andere tips!
Jo
 
Terug
Bovenaan