Echt een verrassing!!!

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Anne, ben 26 jaar en moeder van een dochter van bijna 4 en een zoontje van 2 jaar.
Ik kom van het forum zwanger worden na een miskraam en als het langer duurt.

In augustus vorig jaar heb ik mijn 2e miskraam gehad en daarna kreeg ik in september mijn menstruatie. Daarna 3 maanden niet meer en hoopte natuurlijk dat ik zwanger zou zijn, maar helaas. In November naar de huisarts gegaan omdat het me toch niet helemaal lekker zat, maar wel alweer een menstruatie heb gehad na de miskraam. Hij vond het ook wel vreemd maar adviseerde me toch om nog een "paar" maanden af te wachten.
Half December had ik er genoeg van en ben ik weer terug gegaan. Toen heb ik een doorverwijzing gehad naar een gyn. De eerste afspraak die ik kon maken was 4 februari maar dan wel direct bij een fertiliteitsarts, omdat mijn man en ik nog een kinderwens hadden. Eind December kreeg ik toen toch weer een menstruatie, maar toch maar besloten om Januari even af te wachten. Ook in Januari werd ik weer niet ongesteld.
Daarom toch de afspraak op 4 feb. maar door laten gaan.
Uiteraard werd daar mijn voorgeschiedenis bekeken en een inwendige echo gemaakt. Hier uit bleek dat ik wel erg veel eiblaasjes had/heb en daarom geen eisprong krijg. Ze zitten elkaar in de weg. Toen ook nog een bloedonderzoek moeten doen.
Één week voor de uitslag op 18 Februari weer een spontane menstruatie!
Op 25 feb. kwam de uitslag en de diagnose PCOS.
Omdat ik ds maar 4 a 5 keer per jaar een eisprong krijg werd Provera voorgeschreven om een bloeding op te wekken, wanneer ik een bloeding zou krijgen zou ik starten met Clomid. Wel adviseerde de arts me om van te voren een zwangerschapstest te doen.

Mijn man en ik besloten om de maand Maart nog even af te wachten, misschien was het deze maand toch weer regelmatig. Dus met ovulatietesten gaan testen. Van de 8 dagen dat ik getest heb, had ik 4 positieve testen.
Ongeveer 1 week na de positieve testen kreeg ik een inwendige echo, omdat ik mee doe aan een onderzoek naar PCO.
Deze vrouwelijke arts, dacht aan mijn eiblaasjes te zien dat ik geen eisprong gehad had, maar toch nog gewoon te wachten tot ik eigenlijk zou kunnen gaan testen. Dit was op maandag, op zaterdag toch maar getest, omdat ik dacht dat ik toch geen eisprong gehad had. Uiteraard was de test Negatief, dus begonnen met Provera.
10 Dagen 1 pil (10 mg.) per dag. Ik begon dus op zaterdag en de laatste pil was op maandag. In de bijsluiter stond dat de bloeding zou komen tussen de 3 en de 7 dagen na de laatste pil. Na negen dagen nog geen bloeding. Omdat ze in het ziekenhuis zouden vragen of ik al een zwangerschapstest heb gedaan, had ik er gisteren toch maar een gedaan en tegen alle verwachtingen in was hij gewoon super POSITIEF. Ondanks dat ik hem eigenlijk pas na 5 minuten af zou kunnen lezen was er na 1 seconde al een super dikke streep!!!

Ik kan het nog steeds niet echt geloven, maar zou nu dan al bijna 7 weken zwanger zijn!!
Natuurlijk blijft de eerste tijd erg spannend, maar komende dinsdag heb ik de 1e echo en hoop op een goede uitslag!
Wat je in een dag toch mee kunt maken: zo weet je niet dat je zwanger bent en even later heb je al een datum voor de 1e echo binnen een week!!

Sorry voor mijn lange verhaal!!
Ik moest het allemaal even kwijt!

Groetjes, Anne
 
Terug
Bovenaan