echt een vreselijke druktemaker

A

Anoniem

Guest
ik ben inmiddels 34wkn en 3dgn zwanger en voel mijn baby al sinds ik 14 wkn zwanger ben bewegen echt heel vaak alleen word het nu sinds een dag of 3 enorm vaak en veel en heftiger ik dacht juist dat hoeverder je in de zwangerschap kwam de schopjes en beweeginkjes iets minder zouden worden tenminste dat was bij mijn 1ste wel zo ......ik heb soms een idee (wat natuurlijk helemaal niet kan) dat hij er zo uit kan vallen zo gaat hij dan in mn schaamstreek te keer .....wie herkent dit ook en misschien moet ik er wel bij vermelden dat ik dus ook sinds een dag of 3 enorme harde buiken heb en veel buikpijn wat ik wel combineer met bandenpijn maar maak me toch iets of wat zorgen ook ben ik een week of 7 geleden al eens opgenomen geweest met harde buiken moest toen 3dagen blijven ....ik moet dinsdag weer op controle bij de gyn. dus wil ook niet direkt bellen snap je .......toch maak ik me onbewust zorgen hierover en weet niet of ik nu moet denken dat de baby eerder zal komen ja of nee

groetjes mamavanTimo

hallo mama van timo,

Ik heb dus bijna hetzelfde als jij!
Sinds week 16 voel ik t kindje al heel duidelijk.   En nu 35 weken zwanger, kan ik 's avonds bijna niet lopen van de pijn in m'n schaamstreek. Maar dat schijnt normaal te zijn. Heel diep van onder voel ik ook een hoop gerommel. Ik heb alleen geen last van de zogenaamde oefenweeen.Wel eens een harde buik, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
Maar ik hoop echt niet dat m'n schatje zich al in december aankondigd. Zo'n drukke maand, al die feestdagen.

Groetjes, Patries 35 weken

Hoi,
ook ik voel mijn kindjes de laatste weken stukken beter als daarvoor. Daarvoor ook al goed, maar nu soms extreem en hard dat ie dan schopt. Auw.
Ik ga er van uit dat ik het beter voel omdat hij steeds groter groeit en dus ook met de ledematen dichter bij mijn huid zit. Strakjes moet dat wel minder worden, omdat hij dan steeds strakker in de baarmoeder komt te liggen, maar ik vermoed dat dat pas een paar weekjes voor de uitgerekende datum zal zijn.
Groetjes V.
Morgen 35 weken.

Haai,

ik heb dat ook...ben nu 34+4 dagen zwanger van de tweede, maar ik denk dat je nu alles veel betere voelt, omdat je het al ooit hebt meegemaakt...

Groetjes Valerie

Hoi,

ik ben pas 22w1d zwanger, maar ik heb nu al beurse ingewanden, zo hard schopt die kleine! Bij de screeningsecho bleek alles gewoon in orde te zijn, maar ik heb ook erg vaak echt zeurende pijn in m'n buik en rond m'n heupen (bandenpijn, en ook harde buiken). Volgens mijn verloskundige kan dit er ook mee te maken hebben dat mijn menstruatie altijd heel heftig en pijnlijk is geweest, en dat mijn baarmoeder altijd al aan de grote kant was. Een beetje pech voor mij dus, want die pijn hoort er kennelijk bij...

Ik probeer zo rustig mogelijk aan te doen, maar als ik lekker op de bank zit, begint de kleine met schoppen, en niet zo'n beetje ook, pffft! Als ik wandel, is het rustig, maar daar krijg ik dan weer een vermoeid gevoel in m'n onderbuik en -rug van - dus ja, niet veel helpt. Als ik lekker wil badderen om even bij te komen, gaat de kleine helemaal los!

Nou ja, het is een hele troost te weten dat het goed gaat met beeb. Alleen jammer dat a.s. mamma er zo'n last van heeft, haha! Nog twee weekjes werken, en dan heb ik even vrij. Half januari ga ik ook minder werken, en dat is wel even lekker denk ik, want ik word er behoorlijk moe van!

Heel veel sterkte allemaal - het is voor een goed doel he?
~Hilde

Zo ben er weer......heb ter controle toch aan de ctg moeten liggen omdat ze toch dachten aan te vroege weeen....het bleek gelukkig allemaal wel loosalarm te wezen en wat ik dus al zelf dacht het is gewoon een vreselijke druktemaker hij trapt me gewoon finaal bont en blauw van onder en daar zijn dan ook die steken in de schaamstreek het gevolg van.....al zat hij al wel erg laag vonden ze maar mn baarmoederhals was nog netjes 5,2cm en zat potdicht dus hij mag me nog even een paar weekjes lekker blauw trappen ;-)......ook al was het loosalarm het is wel een geruststelling dan dat er met de baby niets aan de hand is.....en omdat ik ernstig ziek ben geweest begin van het jaar willen ze dan geen enkel risico nemen en nemen me bij het minste of geringste al op wat natuurlijk heel fijn is maar aan de andere kant erg jammer voor mn andere zoontje.Gelukkig snapt hij het allemaal wel.Ik moet nu morgen weer terug ter controle en dan zien we weer verder nu ik weet waar de pijn vandaan komt is het niet minder maar het voelt anders

Groetjes en succes meiden

mamavanTimo 35wkn

Hee mama van Timo,
Wat een hoop onzekerheden heb jij zeg! Probeer je kindje nog zeker 2 weken bij je te houden he? Dat is voor je kindje echt beter. Fijn dat Timo het allemaal wel begrijpt (of heb ik het nu verkeerd begrepen). Hou je haaks, neem voldoende rust en laat je verwennen.
Patricia 41+2

Hallo,

Ik ben nu 34 weken en wordt ook bont en blauw geschopt.
Hoorde ook alleen maar dat vanaf 7 maanden je kindje minder gaat bewegen.
Maar het wordt ook alleen maar heftiger! Soms vraag ik me af of het wel goed is en of ons kindje wel genoeg ruimte heeft (ben zelf erg klein)
Maar het zal allemaal wel goed zijn, het is gewoon een klein druktemakertje..
Laatst had ik zelf een gekeusde rib!!

Maarja, het hoort er bij en we doen het met liefde!

Terug
Bovenaan