Echt goede Alcoholvrije wijnen

Rode wijn kun je volgens mij echt vergeten, als je normaal gesproken een ‘lekkere wijndrinker’ bent, ik vind ze écht allemaal om te **** ?.Wit eigenlijk hetzelfde, maar hier kunnen ze wel qua smaak veel beter in de buurt komen!

Ik heb de Torres Natureo van Gall ontdekt tijdens mijn zwangerschap (is wel een sparkling wijn), maar wel echt goed ‘te doen’ .Ook de La Tulipe 0.0 rosé sparkling (o.a. te koop bij de AH) vond ik ‘prima’.
Ik denk dat je met een bubbeltje de smaak wat makkelijker kan nabootsen, vandaar dat mijn voorkeur hier naartoe ging denk ik. Maar hier moet je wel van houden natuurlijk! ?

Ik had een alcohol vrije wijn van Ilja Gort gekocht bij de ah (wel rosé), maar deze was echt super lekker. Wellicht dat ze ook rode en witte wijnen hebben?

Als je een liefhebber bent kun je het vergeten, rode wijn wordt zonder alcohol vooral heel zoet, witte wijn ietsjes beter, maar echt lekker wordt het niet. Het meest droge effect vond ik inderdaad dingen met een bubbeltje, prima voor de feestdagen, alcoholvrije champagne, ik vond niet heel veel verschil tussen die van de gal of die van de betere wijnwinkels..

Ik vond de sparkling wijnen van Vinada en van Sparkling Tea (blauwe etiket) lekker!
De alcoholvrije rode wijnen vond ik zelf net druivensap haha!

Qua wijn vond ik de alcoholvrije wijn van Leitz lekker en die is er ook in een sparkling variant. Verder vind ik de sparkling tea van "van nahmen" ook echt heel lekker. Rode alcoholvrije wijn die lekker is ben ik niet tegen gekomen ;) 

Als je net als ik graag wijn dronk, dan is alcoholvrije wijn echt niet lekker haha! Die wijn is over het algemeen ook iets zoeter omdat de alcohol eruit gehaald is. Ik zou gewoon wat verschillende proberen. Ik heb laatst Viverty cabernet sauvignon (AH) gehad en was best ok na een aantal slokken. Voor wit weet ik zo niet welke lekker is.
Voor mousserend kan ik de bubbel van de Hema aanraden (met stippen op de fles).

Alcoholvrije wijn is nog een lastig dingetje, vooral omdat de goedkoopste techniek is om alcohol eruit "te koken". Enkel gaat bij verhitting van wijn, onwijs veel aroma verloren. Over het algemeen komen de smaken van de mousserende wijnen beter in de buurt van het origineel en laat dat nou ook extra feestelijk zijn met kerst en oud&nieuw. Gelukkig wordt er wel veel geëxperimenteerd in de wijnwereld met nieuwe technieken voor dealcoholisatie, zoals de vacuumtechniek. Bij de Gall&Gall hebben ze nu een lijn alcoholvrije wijnen van Weingut Leitz, welke beloven van goede kwaliteit te zijn. Ik wil ze in ieder geval wel gaan proberen de komende tijd, maar zijn wel met een prijs van rond de 9 euro geloof ik.
Alcoholvrije bieren zijn overigens wel een stuk beter van kwaliteit, omdat het alcoholpercentage van bier al lager is, is het makkelijker om dit naar 0.0& te brengen, zonder al te veel smaakverlies.

Terug
Bovenaan