echt hulp nodig!!zit er helemaal doorheen!!!

hallo
Vorige week heb ik adviezen gevraagd voor wat betreft het boterhammetje,nu gaat t bammetje op zich wel goed,maar hij drinkt er echt slecht zijn melk bij op en als ie zijn bammetje dus ook niet helemaal op eet dan krijgt ie toch nooit genoeg binnen???nu heb ik ook al geprobeerd om m zijn overige melk warm te geven in de fles maar dit kan ik al helemaal vergeten dit wil ie echt niet,ik heb veel geduld maar begin t nu echt te verliezen vind het zo belangrijk dat ie genoeg eet!!!heeft iemand hetzelfde gehad?of tips voor me???alvast bedankt groetjes mama van dylano
 
Hoi, wat een gedoe he! Ik geef er ook nog wel eens een
stukje ontbijtkoek bij.. Vinden ze heerlijk..

succes en onthou, het is echt maar een fase.. v
oor je het weet eten ze 6 sneetjes per dag.. (2 jr !!)

gr marianne
 
Hoi Kim,
Relax meid, laat je niet opnaaien door een boterham; je kindje is 6,5 maand las ik even terug; dan hoeft hij nog niet eens brood te eten: het is BIJvoeding, geen voeding in dit stadium, dus alles wat hij eet is mooi meegenomen, en wat hij niet eet, maakt ook niet uit.
Groetjes,
Michelle.
 
Hallo,

Wat vervelend voor jouw! En herkenbaar.
Maar hoe drukker jij je maakt, des te minder zal Dylano eten/drinken. Ze voelen het feilloos aan. De kindjes geven zelf goed aan wat ze wanneer nodig hebben. Een tijd wat minder kan echt geen kwaad.

Drinkt/eet hij verder wel goed?

Misschien kun je de fles 's middags (na het slaapje)   nog eens aanbieden en dam bv koud. Dus het resterende van tussen de middag.

Ook samen eten/drinken kan helpen. Dus samen de boterham eten. Misschien vindt hij dat wel gezelliger.
En inderdaad het is nog steeds bijvoeding. Misschien heeft hij een langere wentijd nodig.

Al met al niet te drukken maken dus!
Veel succes ermee!

Groetjes Simone
 
Hoi,

Wat vervelend voor je. Maar probeer je niet te druk te maken. Mijn huisarts heeft eens tegen mij gezegd: "Kinderen die opgroeien met eten om zich heen, verhongeren niet". Als je kindje blijft groeien is er niets aan de hand. Misschien heeft het ook met een sprongetje te maken. Mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden en als ze een sprongetje in haar ontwikkeling maakt, wil ze een paar dagen heel weinig eten.

Probeer wat relaxter te zijn. Het is volgens mij ook nog niet essentieel dat je kindje een broodje eet met 6 of 7 maanden.

Succes!

Desiree
 
Hoi mama van Dylano,

Ten eerste is je zoon pas 6,5 maand en dan is dat bammetje niet zo belangrijk. Mijn dochter (nu 16 maanden) at pas boterhammen toen ze 11 maanden was en dan at ze nog maar een halve en nog steeds is ze niet echt gek op brood, ze vindt alleen boter erop lekker en zo nu en dan smeerkaas. Tot 11 maanden at ze bijna geen vast voedsel. Ze kreeg voornamelijk bv.
En de laatste anderhalve week is ze wat ziekjes en wil ze helemaal geen brood dus krijgt ze gewoon pap.

Het is het belangrijkste dat hij genoeg drinkt. En als de melk met flesje niet goed gaat.....misschien kun je het met een lepeltje geven. Dat doe ik ook met Leanne.
Ik geef nog steeds bv omdat ze de fles weigert. En melk drinkt ze alleen als ik het haar met een lepeltje geef. En dat gaat prima.

Veel sterkte......
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan