Echt niet!!!!

Gisteren waren we bij een informatieavond in het ziekenhuis. In de regio waar ik woon moet je verplicht in het ziekenhuis bevallen en hebben ze speciale kraamsuites voor een gemoedelijke bevalling.
Veel van de aanwezigen worden voor het eerst ouders. Voor ons is het dus de derde keer. Eerst een thuisbevalling, daarna een onnodige keizersnede en nu dus een klinische bevalling in de kraamsuite. Daar werd ons heel veel ouds verteld, maar toch ook een paar dingen waarvan wij dachten: Echt niet!! Dat maken we altijd zelf nog wel uit.
Het lijkt wel of ze er in de medische wereld alles aan willen doen om het voor hen maar zo makkelijk en snel mogelijk te maken. Als je binnen komt even laxeren (ja, je zou eens een restje ontlasting naar buiten persen) Na de bevalling een prik om de baarmoeder sneller te doen samentrekken. De verpleegkundige die de presentatie deed keek ook heel vreemd toen we aangaven de navelstreng te willen laten uitkloppen voor de baby afgenaveld wordt.
Ik ga me binnenkort toch maar eens concentreren op het maken van een geboorteplan. Op die manier kan ik alles nog eens goed doorspreken met de vk. Uiteraard ga ik er bij al mijn wensen vanuit dat alles goed gaat met mij en de baby. Het kwam allemaal een beetje over alsof ze het liefst een routine bevalling doen en liefst geen vreemde en afwijkende wensen inwilligen. Gelukkig staat mijn vriend ook stevig in zijn schoenen en kan hij wel waken voor mijn wensen. Ik ben nu eenmaal een controlfreak, niks aan te doen. Zijn er nog dames die een geboorteplan gaan maken? En waar letten jullie dan specifiek op?

Hoi,

Ik heb ook een geboorteplan gemaakt. Ik heb er maar een paar dingen nadrukkelijk in staan. Namelijk geen mensen aan mijn lijf als het niet eerst even aangegeven is. De bevalling wordt niet door een leerling gedaan. En als ik pijnmedicatie wil dan wil ik niet in discussie gaan en het gewoon krijgen.
Voor de rest wat standaard dingen. Zoals;
*manlief knipt de navelstreng door
*ze wordt bij mij neergelegd en daar vind ook de eerste controle plaats. (zodat ze gelijk de kans krijgt om te drinken als ze dat wil)
* er worden geen foto's gemaakt tijdens de bevalling
* graag bewegingsruimte.

Ik heb hem gebruikt van deze site en aangepast naar de eigen wensen.

Succes!

Mijn vk wil juist graag dat iedereen een geboortplan maakt en je kan hem blanco van hun site halen.

Ik heb hem ook geschreven met een aantal dingen, maar volgens mij ook vrij standaard...hier een greep eruit...
- geen injecties, naalden of ingrepen tenzij medische noodzaak
- geen pijnmedicatie whatsoever
- mijn man hoeft niet in een spiegel te kijken, ik ook niet.
- ook bij mij neerleggen (zodat hij de kans krijgt te drinken) wachten met afnavelen, manlief mag knippen (tenzij medisch niet mogelijk).
- foto's na de bevalling, niet tijdens
- als ik het licht uit wil dan gaat het licht uit!

Volgens de vk stonden er geen vreemde dingen op die niet nageleefd konden worden en manlief weet ook van de hoed en de rand.

Terug
Bovenaan