echt (te) weinig eten

Mijn zoontje wordt over een week 1, vanaf het begin af aan dronk en at hij al net wat minder dan ze normaal zouden moeten, maar daar heb ik nooit een probleem van gemaakt.
De laatste tijd (afgelopen maanden) wordt het echter minder en minder met eten.

Zijn eetmomenten zien er als volgt uit:

08:00 boterham (hier eet hij 2 tot 8 stukjes van en daarna wil hij echt niet meer, duwt het weg, spuugt het uit, schud hard nee met zijn hoofd). Ik heb geprobeerd pap uit een bordje te geven, wil hij niet, nu probeer ik het sinds kort met de fles en daar wil hij dan 100 ml van drinken en daarna niet meer.

10:15 fruithap, hier eet hij meestal een half potje van, we geven nu even alleen potjes want dan eet hij een stuk beter dan vers.

12:00 boterham, ook hier eet hij weer tussen de 2 en 8 stukjes van op en daarna wil hij echt niet meer.

14:30 krijgt hij een fles melk van 150 ml

17:00 groentehap, we waren begonnen met hem met de pot mee te laten eten, maar dan waren het ook weer 2 tot 3 hapjes en dan wil hij niets meer. Nu geven we weer uit een potje en daar eet hij dan de helft van, + een toetje (een bodempje vla van een klein bakje) na.

19:30 krijgt hij nog een fles melk van 240 ml


iemand tips?
 
Groeit hij goed? Is hij vaak ziek?
Zolang hij goed groeit en gezond is zou ik het eten gewoon aanblijven bieden en accepteren dat hij weinig eet. Anders echt langs de huisarts.
Zorg voor volle melkprodukten en roomboter op zijn brood.
Je zou om 14:30 uur bij zijn fles melk nog een tussendoortje kunnen aanbieden. Een stuk ontbijtkoek met roomboter of nog een keer fruit.
Zet snacks als blokjes kaas of plakjes worst of tomaatjes of ontbijtkoek stukjes op de salontafel en kijk of hij hier terwijl hij speelt nog iets van wil eten.
Misschien wil hij na zijn avondeten om 17:00 uur ook nog wat hapjes met jullie met de pot mee eten. Gewoon wat hapjes van jouw bord.
Misschien ook stoppen met de fles om 19:30 uur of hem af gaan bouwen, dan heeft hij misschien 's ochtends bij het ontbijt meer honger. En gaat hij ook bij het avondeten meer eten, want nu vertrouwd hij op die fles om zijn buik vol te krijgen voor het slapen.
 
Jah, helemaal met Reisa eens.
Ik heb mijn moeder eens nagevraagd, want ik hem een jaar lang geen warm eten gehad (ben inmiddels 1,86m). Dus ik heb hier qua groei, niks aan overgehouden, haha...
Je moet in ieder geval proberen het geen strijd te laten worden, want die ga je nooit winnen.
Eet hij zelf of voeren jullie hem?
 
Nou, hij groeit qua lengte wel aardig, maar zijn gewicht blijft hangen.

Om 14:30 krijgt hij naast zijn fles melk een (halve) liga, dat was ik zo te zien vergeten erbij te schrijven.

Hij is al onder behandeling van een kinderarts en die wil hem op een strak schema houden en geen tussendoortjes aanbieden. Dit doen we al een tijdje maar hij eet er niet beter door, het blijft maar erg weinig of soms niets.

De fruithap is hij wel beter gaan eten sinds een paar dagen, daar eet hij nu vaak 3/4 potje van leeg.

Ik geef nu meestal pap 's morgens, daar krijgt hij in ieder geval meer van binnen dan die 3 stukjes brood die hij anders eet.

Volgens het CB ziet hij er goed uit en is het niet iets om je zorgen over te maken, de kinderarts doet er iets minder licht over. Je zou toch zeggen dat je neigt om meer naar de kinderarts te luisteren maar mijn gevoel zegt dat mijn zoontje gewoon niet zo veel eet, zo is hij gewoon.

De kinderarts zegt dat ik niet naar het CB moet luisteren. Maar voor mijn gevoel ben ik het wel meer met het CB eens.
 
Terug
Bovenaan