echt verdriet?

Mij dochtertje is nu 8,5 maanden en heeft sinds een week dat ze zomaar begint te jammeren en na een minuut is ze weer stil en lacht ze. Is dit nu aandacht trekken of iets anders? Een vriendin zij dat je beter je kind geen aandacht kan geven als het moppert omdat ze op deze leeftijd dreinen gaat associeren met aandacht krijgen. Lastig om wel aandacht te geven als ze lief is en niet als ze huilt. Dit geld ook als ze moet slapen s'middags. Herkennen jullie dit? Tips zijn welkom.
 
Negeren geen aandacht aan besteden.
Als ze het doet kun je haar afleiden door met haar een spelletje te doen (natuurlijk geen Kaart spel of "mens erger je niet") Een spelletje dat zij leuk vind. Misschien kiekeboe, liedjes zingen of met iets anders wat zij leuk vind. Zodat ze dus afgeleid is door wat er gebeurd. Ze wordt dan gestoord in haar beginnende spelletje dat dreinen heet. En door wat je haar aanbied stopt ze misschien met het dreinen.
Het is ook gewoon een beetje afstasten, waar het vandaan komt en waarom ze het doet.
Succes!
 
mijn dochter is nu ook 8 maanden en ik herken bovenstaand verhaal precies. Als ik haar in de box leg dan begint ze te piepen wanneer ik wegloop. als ik dan negeer houdt het gepiep wel op en gaat ze spelen(behalve als haar echt wat dwars zit maar dat hoor je wel aan het huilen en dit houdt dan ook niet vanzelf op)Wat ik ook denk is dat ze veel liever rechtop zit omdat ze dan meer kan zien. maar dat lukt haar nog niet zelfstandig dus ...
 
Mijn dochter is ook ruim 8 maanden en ik herken het ookal! Hetzelfde verhaal: in de box leggen en dan weglopen betekent vaak huilen. Schijnt nu ook verlatingsangst te kunnen zijn; ze snappen dan niet dat je er nog wel bent ookal kunnen ze je niet zien. Zorg dat je genoeg speeltjes in de box hebt liggen, je zult zien dat ze op een gegeven moment dan toch wel gaat spelen.
 
Terug
Bovenaan