ecseemzalf

Hoi dames,

Weet misschien een van jullie een site waar je kan kijken welke medicijnen echt slecht zijn om te gebruiken tijdens zwangerschap? (weet natuurlijk dat je beter niets kunt gebruiken)
Ik gebruik al tijden bethametason-zalf aangezien ik erg veel last heb van ecseem (weet niet eens hoe ik t goed schrijf). Ben nu 18 wken zwanger en gebruik t niet meer. Maar op mijn handen word het zo erg dat het echt lelijk eruitziet. Ik weet dat als ik 2 x goed smeer het weg is, maar weet ook dat het een best sterke zalf is. Als ik niet zeker ben bel ik voor de zekerheid de dokter, maar wil graag eens even kijken wat internet er van zegt. Bedankt voor evt. reacties liefs van R
 
Hoi Rozijntje,

Op apotheek.nl kun je van de meeste geneesmiddelen info verkrijgen. Zo staat er bij betamethason-zalf:
"Zwangerschap
Weeg met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico van dit middel voor het kind. Bij gebruik tijdens de zwangerschap bestaat er namelijk een kans op groeiremming van het kind."
Dit zal waarschijnlijk ook staan in de bijsluiter bij die zalf. Dus ik zou als ik jou was overleggen met je dokter.

Groetjes, Nana.
 
hai, als je zwanger bent, kun je volgens mij beter geen hormoonzalf gebruiken. Ik heb ook beta-methason gehad, maar bij mij ging de eczeem zelf weg tijdens de zwangerschap...
Wel heb ik laatst gehoord van een hormoonvrije eczeemzalf, die je op recept kan krijgen en die volledig vergoed wordt. (ik ben de naam kwijt). Het is nieuw, dus misschien dat je huisarts het niet kent. maar je kan hem iig opdracht geven om uit te zoeken hoe en wat.

Succes ermee!
Groetjes, Elien
p.s. mocht je het gaan uitzoeken, ben ik ook nog wel benieuwd naar de naam....
 
Hoi Rozijntje,

Ik zou erg uitkijken met medicijnen en zalfjes. Heb je al eens verzorgingsproducten van Weleda geprobeerd? Misschien dat dit verzacht. Het zijn allemaal puur natuur producten, geen synthetische toevoegingen of parfums en het helpt prima bij uitslag en irritatie bij mijn zoontje van 1. Er zijn diverse lichaamsverzorgingsproducten voor volwassenen, maar misschien kan je ook de babyzalf proberen. Baat het niet dan schaadt het niet. En straks ook heel goed voor je kindje!
Succes, D
 
Hoi,

Je moet altijd overleggen met je dokter want er is maar weinig dat wel mag tijdens de zwangerschap. Toch zijn er sommige dingen die wel mogen maar het is toch echt het beste om dat te overleggen met een dokter.

groetjes, Jane 38+3
 
als ik jou was zou ik overleggen met je huisarts wat je het beste kunt doen. maar als je toch bepaalde informatie wilt hebben over een medicijn kun je ook naar deze site surfen.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids

groetjes yvonne en veel succes
 
Terug
Bovenaan