Eczeem? Allergie? 5e ziekte???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 10 mnd heeft opeens een rare uitslag op haar romp en hoofd.
Het begon met pukkeltjes maar het worden nu echt rode vlekken.

Ik kan hier weinig gerichts over vinden op internet. Weet iemand wat dit is? Ze heeft een klein beetje jeuk. Verder geen koorts etc. ook zit er geen allergie of eczeem in de familie. Haar broer heeft nooit ergens last van gehad (alleen warmtebultjes).

Ik smeer het in met Cardiflor van VSM en ze draagt katoenen kleding.

Kan iemand mij helpen?

Mijn ervaring met de huisarts is niet zo goed. Ik sta meestal binnen 5 seconden buiten en vind het nu dus zonde om hier gelijk mee naar hem toe te stappen. Ik probeer het liever eerst zelf op te lossen (zolang ze er niet heel erg last van krijgt natuurlijk.....).

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Lijkt wel op de vijfde of 6e ziekte, 1 van die twee geeft uitslag aan romp en hoofd, voornamelijk vlekken, daarna geloof ik koorts.Als je toch twijfeld moet je altijd de huisarts toch inschakelen, overleg anders met de assistente

Weet niet wat de symtomen zijn van bof.

Groetjes Monique

Ja, ik denk ook aan de 5e ziekte, alhoewel ze niet echt koorts heeft gehad.
Haar huid is ook erg droog (haar broer heeft dat ook). Dus ik smeer de plekken nu in met vaseline.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Met de 5e ziekte krijg je eerst 3 dagen hoge koorts vanuit het niets en daarna uitslag op de romp, armen etc.
Vindt het niet als de 5e ziekte klinken. Vooral omdat de uitslag van de 5e ziekte kleine rode pikkeltjes zijn, geen rode vlekken.
Deze kleine pikkeltjes trekken na een paar dagen weer weg bij de 5e ziekte.

Zou als ik jou was toch even bij het consultatieburo langsgaan om te vragen wat het is. (Als het vanzelf niet wegtrekt natuurlijk).

Groetjes Renata.

Kinderen die de huidverschijnselen hebben van de 5e ziekte zijn doorgaans niet ziek; soms is er enige koorts en malaise, maar dit stelt meestal niet veel voor. De huidafwijkingingen beginnen typisch met rode plekken op de wangen. Gemiddeld 24 uur na het verschijnen van de plekken op de wangen ontstaan rode vlekjes op de rest van de huid, meestal eerst op de bovenarmen en bovenbenen. Deze plekken jeuken meestal licht, maar geven soms helemaal geen klachten. Na 8-12   dagen zijn de huidafwijkingen verdwenen .

(www.huidinfo.nl)

Mijn dochter heeft dus de 5e ziekte. Ook omdat ze steeds hangerig is en warm.
Ik moet dus nog een paar dagen wachten voordat de huidafwijkingen verdwenen zijn.

Groetjes,
Rosanne

Drie dagen koorts en daarna uitslag is de zesde ziekte. Ook onschuldig maar flink lastig.
5e ziekte moet je uitkijken bij zwschap voor de 20 weken!

Groetjes Bertine

Hoi Rosanne,

zou je toch liever niet even langs de huisarts gaan? Of bel anders even het CB. Die kunnen deze puzzel vast wel voor je oplossen.

Beterschap!

Marijon

Terug
Bovenaan