Hoi, ook mijn zoontje van 10 maanden heeft last van eczeem. Voornamelijk in zijn gezichtje en wat kleine plekjes op zijn arm. Verder niet echt in de plooien. Door te surfen op internet heb ik een boel tips verzameld en ben benieuwd of jullie met 1 van onderstaande "middeltjes" ervaring hebben. Ik weet niet waar ik moet beginnen nl om uit te proberen wat bij mijn zoontje helpt. Heb al een boel geprobeerd en mijn huisarts zegt eigenlijk alleen vet houden.
Ik som even wat op:
- Rooibosthee in bad en in fles
- Brandnetelthee
- Zemelen in bad
- geen Bambix groeiontbijt (i.v.m. tarwe) maar volkoren rijstemeel pap
- juist geen vaseline producten ivm afsluiten huis
- Cardiflor
- Vitamine D druppels
- Badje met zeezout
- geen fruit en geen diksap
- Noni sap
Ik geef al vanf de geboorte Nutrilon en nu was ik even overgestapt op Hypo-allergeen Nutrilon, maar huisarts zegt dat dit nu toch niet meer helpt. Ik vind dat mijn huisarts niet echt helpt. Kun je jonge kindjes al testen op allergieën? Waar en hoe?
Hoe weet je of het misschien koemelk allergie is?
Nou heel veel informatie en vragen. Hoop dat iemand goede ervaring heeft met 1 van bovenstaande middelen.
Groetjes, Petra
PS: de "standaard" middeltjes, zoals Neutral, Balneum Hermal, veel invetten, niet te vaak in bad, etc., doe ik altijd al.
Ik som even wat op:
- Rooibosthee in bad en in fles
- Brandnetelthee
- Zemelen in bad
- geen Bambix groeiontbijt (i.v.m. tarwe) maar volkoren rijstemeel pap
- juist geen vaseline producten ivm afsluiten huis
- Cardiflor
- Vitamine D druppels
- Badje met zeezout
- geen fruit en geen diksap
- Noni sap
Ik geef al vanf de geboorte Nutrilon en nu was ik even overgestapt op Hypo-allergeen Nutrilon, maar huisarts zegt dat dit nu toch niet meer helpt. Ik vind dat mijn huisarts niet echt helpt. Kun je jonge kindjes al testen op allergieën? Waar en hoe?
Hoe weet je of het misschien koemelk allergie is?
Nou heel veel informatie en vragen. Hoop dat iemand goede ervaring heeft met 1 van bovenstaande middelen.
Groetjes, Petra
PS: de "standaard" middeltjes, zoals Neutral, Balneum Hermal, veel invetten, niet te vaak in bad, etc., doe ik altijd al.