Eczeem door bijvoeding??

A

Anoniem

Guest
Christian heeft altijd al een heel droog huidje gehad en af en toe kleine eczeem plekjes. Ik moet veel smeren en hij gaat om de 5 dagen in bad met medicinale olie. Hiermee houdt ik zijn huidje relatief glad en rustig.

Maar sinds ik met groente/fruit begonnen ben heeft hij weer duidelijk eczeem op zijn wangetjes en het lijkt ook steeds erger te worden ... Herkent iemand dit???
Zou het toch een allergische reactie kunnen zijn? Of gewoon kwestie van even wennen?

Groetjes, Karin

Hoi hoi,

Ik kan je niet echt helpen,sorry
Armando heeft ook al vanaf het begin een droge huid(hij was ook 1 week te laat geboren)
Nu heeft hij sinds kort ook rode wangen,1 kant is meestal niks aan de hand ,maar de andere kant is rood,ook krabt hij er dan aan,soms bloed het dan ook.
Tja toen het begon kreeg hij alleen bv ,dus kon niet aan bijvoeding liggen,dacht ik....
Totdat ik laatst weer eens een hapje gaf,viel me op dat hij van op dat moment niks,naar rode wangen gingen,met voor het eerst dus zichtbaar jeuk.
Tja hij is bijna 5 maanden,dus ik geef ff niks meer,ik was ook niet echt aan het bijvoeden hoor,maar was eigenlijk meer om te wennen,en te kijken of hij van een lepeltje wel wou eten.
Maar ja straks zal ik toch moeten bijvoeden.

Ik doe Armando ook niet meer elke dag in bad,gem elke 3 dagen,met balneum,of echte babyolie(geenbadolie dat helpt niet)(wel erg glibberig hoor,maar werkt voortreffelijk)
Wat voor spul gebruik jij in bad?
Verder smeer ik creme bioforce op de wang.

Ik weet ook niet zeker of het exceem is of een gevoelige huid.
Hij heeft er niet echt last van,en het valt ook wel mee,vaak heeft hij dagen niks.
Ik laat het zo,ik heb geen zin in hormoonzalven,dat is ook niet nodig bij ons,hij heeft er normaal geen last van dus ,tot laatst na het hapje.
Wij hebben zelf trouwens geen allergieen in de familie.

Groetjes Merel

Ja, dat kan zeker door de bijvoeding komen! Goed   opletten wat je geeft en waar hij op reageert. Dat vervolgens een aantal weken niet meer geven.Bij onze wmiddelste hadden we hetzelfde!

Sabine

Terug
Bovenaan