Eczeem en astma

<p>Hoi allemaal,</p><p>hopelijk hebben jullie tips of herkennen jullie mijn verhaal.</p><p>mijn zoontje is 2 jaar en heeft eigenlijk al 2 jaar last van eczeem, jeuk ect en vaak vieze snotneuzen en hoesten/ benauwdheidsklachten. <br />vind het zo moeilijk omdat hij nog niet goed alles kan aangeven. Met regelmaat heeft hij verhoging, al vaak naar huisarts geweest maar we krijgen het niet onder controle. <br />Iemand tips? <br />We gebruiken nu ook natuurlijk zeezout voor in bad. <br />alvast bedankt!</p>
 
Geen tips. Wel herkenning. Hier al 2 jaar lang snotneuzen, meerdere longontstekingen gehad, eczeem en een kippenei-allergie. Eczeem gaat hier redelijk door amper te badderen, ei producten eet ze dus niet, en de snotneuzen moeten we voor lief nemen. De longontsteking is altijd zielig, proberen haar het zelf aan te gaan maat toch al 4x een antibioticum kuurtje gehad. 
 
Mijn dochter heeft precies dezelfde combinatie. In mei 2 geworden. Gebruiken jullie al medicatie voor de astma. Mijn dochter was om de week ziek. Wij werden er gek van. Sinds 3 maanden gebruiken wij nu flixotide. En geen 1 keer meer echt ziek geweest. En vanuit de longverpleegkundige kregen wij vaseline lanette als tip. Dit werkt echt super. Smeren haar er iedere avond mee in. Kan het alleen bij de apotheek halen. Gaan maar 2 keer per week in bad. Maar haar huid ziet er weer super uit en is niet constant ergens aan krabben. Succes
 
Mijn dochter had soortgelijke klachten!

Het enige wat hielp was stoppen met zuivel. Dus echt alles waar zuivel/lactose in zit ellimineren. Na 1 maand zag ik duidelijk verbetering!
 
Ik zou voor wat betreft het eczeem een verwijzing vragen naar de dermatoloog, die kan echt voor de specifieke soort eczeem helpen. Wij hebben speciale olie gekregen voor in bad. En gebruiken ook lanette vaseline crème, wel verdund met water, om hem in te smeren en de huid vet te houden.
 
Dank voor jullie reacties! 
We zitten bij de dermatoloog en hebben crème, maar je hoort van iedereen dat je huid er dun van wordt. Al zegt de dermatoloog van niet. We kijken naar de huid of het nodig is en anders met vette crème insmeren inderdaad. 
hebben nu eindelijk een verwijzing gehad naar de kno arts om verder te kijken. 


 
 
Onze dochter heeft ook veel last gehad van eczeem tot we elke dag met deze crème zijn gaan smeren: Lasagne Roche Lipikar ap+ balsem. Nu hebben we hooguit twee keer per jaar nog hormoonzalf nodig voor een uitbraak. Ik kwam deze crème ook op een forum tegen en voor ons is het echt de winnaar. De vaseline Lanette was niet fijn smeren en werkte ooo niet bij onze dochter. Deze wel.
 
Wij zijn ook bij de dermatoloog geweest. We kregen een vette zalf, geen idee meer welke. Geen lanette. En een hormonzalf om het weg te krijgen. Ik begon toen over la roche en dat was ook heel goed zei ze, alleen die moet je zelf betalen. Dat maakt mij niet uit, want het werkt wel. Dus wij smeren elke dag met La roche (alleen online en bij apotheek te krijgen) en nog maar een heel enkel keertje met hormoonzalf.
 
Terug
Bovenaan