<p>Onze dochter is nu bijna 6 maandjes en sinds ze 3 maanden was kreeg ze een hoop veranderingen mee zoals overgang naar kunstvoeding, de vaccinaties e.d.. gewoon zoals vele kindjes wel doorstaan. Maar sindsdien merken wij ook dat zij eczeem ontwikkelde en dat werd alleen maar erger. Na meerdere bezoeken aan de huisarts en homeopathische arts hebben we het nu een beetje onder controle maar het is zeker niet weg. We zijn van hipp naar kabrita geitenmelk naar pepti melk gegaan. (Uiteraard wel met lange tijd proberen) We zitten nu aan de pepti melk omdat ze daar het meest rustig van lijkt te worden. Ze drinkt ook rustiger. Verder veel vette creme houdt het nog een beetje in bedwang. Maar nu komt het. </p><p>Overdag slaapt mevrouw heel goed! 1u in de ochtend en 2 tot 3u smiddags. Mag echt niet klagen en we merken ook geen onrust. </p><p>Maar zodra de nacht ingaat slaapt ze van 19 tot 01u vrijwel rustig en daarna gaat ze de onrust in. Ik weet dat door de cyclussen het onrustig kan worden, maar ik vroeg me toch af of mensen dit herkennen en mij kunnen geruststellen o.i.d. ?</p><p>Ze begint dan met haar armen te maaien (inbakeren doen we al tijdje niet meer ivm kans op draaien) en wilt vrijwel direct haar hoofd krabben (voorheen deed ze dit tot bloedens aan toe, maar nu lijkt het rustig). Maar ze vlijft maar krabben.. Kan dit een gewenning zijn geworden? We doen wel sokjes om, maar dit kan je toch ook niet eeuwig blijven doen? Ook spuugt ze continu haar speen uit en wilt dan haar handje in haar mond doen, maar daar blijft ze ook wakker door. En door die doekjes kan ze haar eigen speentje niet pakken.. dus, dilemma haha</p><p>Naja, eigenlijk moet ik wel zeggen dat ze de hele nacht gewoon doorslaapt maar ze blijft hele tijd maar jammeren en krijsen. Want als we aan haar bed staan heeft ze haar oogjes nog dicht. We hebben soms langer gewacht met het gejammer en krijsen en soms stopte het. Maar in de meeste gevallen niet. Enige manier is steeds uit bed te gaan en speen erin en armen straks instoppen en dan gaat ze weer slapen voor 1u a 1.5u. Maar dit is toch slopend? Of stel ik me aan? En weet iemand wanneer dit minder wordt? Vooral het gemaai met armen en continu jammeren in haar slaap in de nachten?</p><p>Ook ben ik erg benieuwd of dit herkent wordt door ouders en dat dit kan komen door de eczeem en of er dan tips zijn?</p><p>Groetjes!</p>