eczeem en zonnebrandcreme????

Hallo,

Ik vroeg me af welke zonnebrandcreme de moeders gebruiken voor hun kindje met eczeem?

Mijn zoon reageert niet goed op zwitsal dus weet eigenlijk niet wat ik hem moet smeren met dit zonnige weer.

Misschien dat iemand een tip heeft.

Groetjes
Becca
 
Hoi, Jamey heeft ook last van eczeem en met dit warme weer zijn z'n armpjes bloot en heeft hij er meer last van. De arts heeft wel gezegd dat een zonnebad goed is maar ik vond het te warm om hem in de zon te houden. Ik heb hem onder de parasol gelegd en met ROC zonnebrand ingesmeerd. Daar zijn zoveel mogelijk stoffen uitgelaten en dus uitermate geschikt voor kindjes met allergie/eczeem (niet alle stoffen  anders schijnt de creme niet meer smeerbaar te zijn en te gaan stinken) .Ik ben er tot nu toe heel tevreden over.
Savonds heb ik hem ingesmeerd met z'n hydrocortisonzalf en lanette creme en sochtends waren de eczeemplekjes weg.

Succes!
Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi,

Ik gebruik voor mijn zoontje de zonnebrandcreme van Vichy. Dat kan je krijgen bij de apotheek. Het is wel wat duurder. Ik geloof 14,50 Euro voor een tube, maar het is perfect spul, ook als je kindje een probleemhuidje heeft. (heeft die van mij ook)  Eventueel kan je het ook als spray krijgen. Die is 25 Euro en gaat de hele zomer mee.
Vichy komt trouwens altijd met leuke actie's voor de kinderlijn zo rond juni. Het is de moeite waard om daar even naar te vragen in de apotheek.

 
Terug
Bovenaan