Eczeem en zwanger

<p>Hallo!</p><p>Heeft er iemand ervaring met behandelen eczeem terwijl ze zwanger zijn. Ik heb altijd een beetje last van eczeem en ben nu 24 weken zwanger en het wordt steeds erger. Heb vette creme om jeuk tegen te gaan en heb zalf met hydrocortizon maar dit is niet heel goed voor de kleine. Heb het nu 2x (1x in de week) gesmeerd en het word op dan minder. Maar het worden steeds meer en op andere plekken. </p><p>Iemand tips???</p>

Ik ben tijdens mijn zwangerschappen overgegaan op een sterkere zalf, klasse 2. Normaal altijd hydrocortison, maar toen juist triamcinolon. Kon ik door de sterkere werking veel zuiniger smeren en ging sneller weg wat dus beter was. Kindjes hebben er niets aan overgehouden. Ik bleef ook ruim binnen de veilige marge. 

Ik heb deze zalf gebruikt, werkt heel snel! Wel via recept gekregen hoor. Echt top spul!!

https://www.apotheek.nl/medicijnen/triamcinolonacetonide-op-de-huid?product=triamcinolonacetonide-zalf-fna#belangrijk-om-te-weten-over-triamcinolonacetonide-op-de-huid

Hoi,
Ik heb vorige week triamcinolon van de huisarts gekregen. heb toen wel gevraagd of het geen kwaad kon omdat wij proberen zwanger te raken. Toen zei ze dat het geen kwaad kon zolang je het niet te lang overdreven gaat gebruiken. 

Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en afgelopen zomer was een hel voor me. Ik zat vanaf mijn hals tot mijn voeten helemaal onder. Ik deed geen oog meer dicht. Ik ben bij de dermatoloog gekomen en gestart met lichttherapie en dat heeft me echt geholpen. Wellicht is dat iets voor je. Inmiddels ben ik zo goed als eczeemvrij en heb al een week of 6 geen lichttherapie meer en ga zelfs vaak in bad ivm mijn harde buiken.
ik gebruik als vette crème vaseline lanette en heb wel cortisone crème voorgeschreven gehad van de dermatoloog. Mocht deze een aantal keer in de week gebruiken op de meest jeukende plekken. Omdat ik helemaal onder zat moest ik keuzes maken. Heb wel extra groei echos gehad maar alles is goed. 
Verder gebruik ik douche je van La Roche Posay. 
Ik weet hoe verschrikkelijk het is en hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. 

Hoi dames!!
super bedankt voor jullie adviezen en ervaringen. Ik ga onderzoeken wat voor mij het beste is.

Ik heb nu ook zalf met triamcinolon. Deze om de dag erop gesmeerd en het is na 3x weg. Nu ondersteunen met vette creme. 

Terug
Bovenaan