Eczeem -->> Koemelk Allergie???

Hallo allemaal..

Ik heb eens een vraagje...
Mijn dochtertje heeft heel erg last van eczeem, en we hebben al vanalles geprobeertd maar ik heb nog niet echt wat gevonden wat goed werkt..
Nou mag ik over 2 weken eindelijk naar een dermatoloog, na lang doorzeuren..
Mijn huisarts bleef er bij dat ik Pepti moet proberen omdat het daar heel goed van kan zijn..
Geloof ik ook wel...
Maar wij hebben een homeopatische (hoe schrijf je het...) test laten doen en daar kwamen een antal dingen uit waar ze allergisch op reageert...
((oa, Parraffine!! Zit in al die vette creme waarvan ik dacht dat het goed was om te smeren... en ik weet ook niet echt wat ik van zo ´n testmoet denken, maar ik merk dat het al beter is nu ik geen parraffine gebruik...))

Maar terug naar het verhaal..
Ui die test kwam geen koemelk allergie, en mijn dochter heeft ook verder helemaal geen symptomen voor kma...

Nu de echte vraag... haha...
Hebben ze niet dag in dag uit last van die eczeem, ze krijgen immers ook 4 flessen op een dag... Mijn dochtertje heeft het soms een paar dagen heel erg, en dan is ze weer dagen heel rustig...
Het lijkt mijn toch als je elke dag maar weer die 4 flessen geeft dat het lichaam er ookonder blijft zitten..
Of zie ik het nu helemaal verkeerd...

Pfff...
Heel verhaal...
Hoop dat er iemand uit komt haha... ((ik bijna nie meer))

liefs Tallie
 
Hoi,
Mijn dochter heeft koemelkallergie. Bij haar begon de eczeem met twee maanden en die eczeem was er altijd. Ze had altijd jeuk. Warm of niet altijd een mutsje op en wantjes aan, anders krabte ze haar hele huid open. Wij hebben ook pepti geprobeerd, maar daar kreeg ze keiharde poep van (is niet bij elk kind hoor, ken ook positieve verhalen). Wij zijn toen zelf op soyamelk overgestapt en binnen drie weken was alle eczeem weg om tot nu toe niet meer terug te komen. We hebben wel geluk gehad, want veel kinderen zijn ook allergisch voor soya.
We hebben haar twee jaar compleet km-vrij gehouden (ook km-vrij brood etc) en zijn toen langzaam melk gaan herintroduceren. Ze krijgt nu nog niet veel melk, maar de allergische reactie is weg.
Ik wens je veel succes, want het is een zoektocht. Elke deskundige zegt iets anders en ieder heeft zijn eigen verhaal. Volg je moederinstinct en kijk goed naar je kind.
Groetjes Ivy
 
hallo,

dit stukje had ik al bij een ander onderwerp neergezet.

ik ben vandaag naar dermatoloog geweest en ik heb 9weken moeten wachten en eigenlijk kunnen ze er niks aan doen alleen vet houden en hormoon zalf gebruiken.
ik dacht ook dat mijn zoontje koemelk allergie heeft maar niet dus overgens geef ik borstvoeding.
ws als je peptit voeding  gaat gebruiken zal het niet overgaan.
je zal goeie zalf voor geschreven krijken en ipv crems krijg je zalf.
succes ben benieuwd hoe het is afgelopen.

mijn zoontje heeft atopisch eczeem en dauwworm.
je verschillende zalven om het huidje van de baby vet te houden want dat is het belangrijkste, dus werkt lannete niet ga dan naar je huisarts en vraag om andere zalf  ook kan deze een corticosteroide creme voorschrijven. dit laatste kan mijn zoontje niet zonder het ziet er nu aardig rustig uit hij heeft nu dermovate zalf weer anders als creme.
en vette crems.
het is een erfelijke aandoening waarbij je allergies bent voor bepaalde stoffen waar het lichaam op reageert (microorganismes).
het is meestal uiteindelijk een cronische aandoening met soms tussen pauzes van heel wat jaren. je hebt als baby zijnde op je 2e is het over en op je 15e heb je het weer.
i

groetjes monique
 
om nog even terug te komen op je vraag.
bij mijn zoontje is het een aantal dagen rustig en dan zo in ene krijgt hij een aanval wordt zij huid rood, warm, jeuk  en komt vocht uit (dauwworm) en dan duurt dat weer even en is het weg.
maar nu ik hoormoon zalf gebruik kan ik het aardig de kop in drukken en heeft hij weinig last meer van aanvallen.

 
Ja, er is alleen een heeeeeeeeeeeeeeel groot nadeel aan die hormoonzalf. Hoe vaker je deze gebruikt hoe dunner de huid wordt en daardoor weer heel kwetsbaar. Op de lange duur is het dus zeker geen goede oplossing. Bovendien is die hormoonzalf een erg zwaar medicijn voor babies. Ik weet dat het moeilijk is het niet te gebruiken, mijn dochtertje zat met twee maanden ook helemaal onder!
Mijn man en zijn zus zijn sinds jonge leeftijd allergisch voor ongeveer alles (pollen, melk, suiker, huisdieren etc.) en zij gebruiken de hormoonzalf heel sporadisch. Alleen als het ECHT HEEL ERG is!
Het is zeer belangrijk om uit te vogelen waar je kind allergisch voor is en de oorzaak zo veel mogelijk weg te nemen. Ik weet dat het moeilijk is, maar hoe ouder het kind wordt, hoe moeilijker het wordt de oorzaak te vinden. Ze komen dan immers met veel meer stoffen in aanraking.
Ivy
 
als je de hormoon zalf goed gebruikt volgens voorschrift van arts is er echt niks mis mee!
je verschillende catogries en er is een verschil tussen zalven en crems.
hydrocortisoncream is een hele lichte hormoonzalf uit cat 1
dermovatezalf is er 1 uit cat2 met de bijwerkingen van cat1.
en als je het gebruikt met stopdagen en alleen gebruikt zo dra er tekenen zijn mogen we blij zijn dat zoiets bestaat want het helpt echt de kwaal.
 
Hoi Moni,
Ik hoop voor jou dat je er baat bij hebt, maar ik zou er toch mee uit kijken. Mijn man en schoonzus (zij heeft medische opleiding) gebruiken het niet voor niks heel weinig. Zij hebben heel hun leven al last van allergie. Je moet doen wat je goed dunkt.
Ivy
 
Terug
Bovenaan