eczeem in het gezicht en koemelkallegie

ik weet even niet meer wat ik met mijn mannetje aan moet dus misschien dat iemand hier mij kan helpen.
mijn zoontje is nu 4 mnd en heeft veel last van eczeem in zijn gezicht. hij is erg onrustig hierdoor en zit steeds te krabben. we hebben al een hormoonzalf gekregen van de huisarts en dat helpt ook wel, maar het blijft terug komen en kan dus blijven smeren.
ook heeft hij misschien koemelk allergie. we zijn nu net weer over op normale voeding om te kijken hoe hij het doet.
ik vind hem onrustiger en word ook in de nacht vaker wakker. ik weet niet of hij nou onrustig is van de koemelk allegie of van de eczeem.
heeft iemand tips wat ik kan doen zodat hij niet zo aan het krabben is? heb hem vanmorgen al een mutsje op gedaan, maar hij had het er warm van en vond het helemaal niks...
op het cb zeggen ze dat de eczeem los staat van de koemelk allegie omdat hij er met de pepti ook gewoon last van had.
verder heeft ie geen symptonen van koemelk allergie, maar vond hem met de pepti toch rustiger
 
Op het cb vinden ze nogal gauw dat het niks met koemelkallergie te maken heeft! Dat is tenminste mijn ervaring.

Ik was ook nooit zo'n gelovige wat koemelkallergie betreft, maar dat was onwetendheid. Dacht dat het zo'n moderne ziekte was, tot ik er meer over ging lezen.

Wij hadden een baby die maar niet goed wilde drinken en haar luiers waren net rotte eieren. Verder was ze onrustig en huilde ze heel veel. Dan krijg je veel tips van het cb zoals de puckababy, maar het voelde allemaal als aanmodderen.

Toen ze 3 weken was gingen wij naar een osteopaat en die vertelde ons dat zij koemelkintolerantie heeft. En gingen wij dus van de een op de andere dag over op Friso Intensief H.A. Je wilt gewoon dat je kind stopt met huilen. Onze dochter heeft overigens totaal geen uiterlijke kenmerken van koemelkintolerantie en dat zou ook wel eens een probleem kunnen zijn bij de medici. Toen ik op het cb kwam, waren ze zelfs boos dat ik zomaar was overgstapt en nu zou ik ook geen vergoeding van de dieetvoeding krijgen. Ja en? Kan mij dat schelen, ik wil gewoon een rustig kind!

De huisarts was milder en begreep onze noodsprong wel. Zij adviseerde minimaal een maand deze voeding te blijven gebruiken. Wij zijn nu 3 weken verder en hebben al veel resultaat geboekt. Wel had de osteopaat ons op het hart gedrukt naar een kinderarts te gaan als het resultaat niet goed zou zijn.

Dat was mijn verhaal.
Nu jij.
Waarom ga jij niet naar een kinderarts? Want je hebt ook nog een voeding die nog meer verteerd is dan de Pepti. Ik weet dat die van Friso dan Allergy Care heet, van Nutrilon is het volgens mij Nutrimigen (of zo iets). Die voeding moet je op recept krijgen van een kinderarts. En dan krijg je die voeding ook vergoed (als je dat nog niet wist). Het kan best zijn dat de Pepti gewoon nog niet voldoende was voor jouw zoontje! Laat je zeker niet afschepen door het cb als jij denkt dat je wel verbetering zag met de Pepti, maar geen voldoende. Ga naar je huisarts en "eis" een verwijsbrief.

Tips voor het niet krabben? In de puckababy ligt een kindje tot aan zijn nek in een slaapzak. Dan kan hij dus niet meer bij zijn gezichtje. Het is een slaapzak die tussen het inbakeren en een gewone slaapzak in zit, dus je kindje ligt niet heel strak. Ze zijn er in diverse maten (nee ik ben geen verkoper van de puckababy). Laatst hoorde ik iemand zeggen: een washandje om doen en met een elastiekje vast maken.

Dat jouw kindje eczeem heeft, kan natuurlijk ook best een op zichzelf staand iets zijn, maar vaak zie je er toch allergieën bij. Laat hem nakijken, dat kan nooit geen kwaad.

Gr. Tamara.
 
heel erg bedankt voor je duidelijke bericht!
maandag moet ik weer naar het cb dus wil even kijken wat ze daar zeggen.
de puckababy hebben we al geprobeert maar dat vind ie vreselijk. normaal bakeren we hem al in en dat vind hij niet erg..maar zelfs dan krijgt hij het voorelkaar om los te komen haha.
vandaag gaat het iets beter...hij huilt niet erg veel hoor maar het is net of hij vol zit ofzo. ik wil wel vfragen of ik naar iemand toe kan voor zijn eczeem...ik weet niet of dat mogelijk is hoor, maar misschien kunnen ze zien waar hij allergies voor is of zo
 
Ha meid,

naar hè dat eczeem. HIer hebben we er ook ééntje... gelukkig niet in haar gezicht maar wel op de wreven en in de knieholtes en handjes.
Ik heb vanalles geprobeerd! NIets helpt echt. Maar hormoonzalf wel! Maar dat mag je niet lang gebruiken (4dagen en dan weer stoppen) en het komt weer terug!
Nu heb ik Dermalex repair gekocht van de reclame!!! Werkt zo supergoed en mag je 30 dagen achteréén gebruiken, mag ook bij baby's en ze hebben speciaal voor atopisch eczeem ook voor in het gezicht. En het is HORMOONVRIJ!

En ik ga morgen ermee naar een homeopaat. Het komt van binnen uit! Loïs heeft het na een vaccinatie en anti-biotica kuur gekregen en we als familie allemaal gevoelig: astma/broncitis/hooikoorts/eczeem... ga maar door! De huisarts kan alleen hormoonzalf voorschrijven en dat is erg slecht... daarom ga ik er verder mee...

Succes ermee!!!
 
hallo
mijn mannetje heeft ook last van veel exceem en ook van heelveel berg zen gezicht lijkt wel een maanlandschap maar goed ik ben nu bij zalf nummer 4 dermalex repair aanbevolen door 1 van jullie volgens mij helpt het wel iets.
ik loop ook bij de dermatoloogmaar die zij dat het geen zin heeft om te testen want het kan van alles zijn de ene keer dit de andere keer dat??
wel heb ik druppels gekregen tegen de jeuk.
Hij drinkt ook te veel 7 flessen van 180 mag eigenlijk maar 5 moet morgen naar cb kijken wat ze daar zeggen
groetjes
 
Terug
Bovenaan