eczeem is toegenomen

A

Anoniem

Guest
Wilde ik mog even kwijt. Isis heeft al sinds haar geboorte eczeem op haar wangetjes enkels en knieholtes, weken gaat het goed, dan speelt het ineens weer op (en heeft ze jeuk)
De laatste weken is de eczeem op haar benen sterk toegenomen, zo zielig, naast de jeuk, ziet het er ook pijnlijk uit. Al twee keer naar ha geweest, we smeren nu eenmaal daags licht Hydrocortison (hormoon)zalf. In bed heeft ze sokjes om haar handen (tegen krabben) Ze draagt joggingbroekjes, die beetje wijd vallen, drie keer per week gaat ze in bad (met Balneum olie) We proberen haar niet te warm aan te kleden (vooral niet in bed) Kruipen doet haar nu zeer, dat is zo zielig, want ze wil zo graag. Hoogstwaarschijnlijk is dit weer een fase die over gaat, maar leuk is anders, naast al de andere baby kwaaltjes, en dan ben je pas 8 maanden op deze aardkloot............Gelukkig lacht ze meer dan ze huilt en maakt ze best een gelukkige indruk, hoop toch dat de eczeem snel afneemt,

x Esther

Wat vervelend dat het toeneemt. Mijn dochtertje heeft er ook wat last van. Maar bij ons is het helaas erfelijk. Wij doen haar 2x per week in bad en dan maar kort. En wat vooral belangrijk is is om het huidje goed vet te houden. Vooral na het badderen, water droogt namelijk de huid uit. Maar dit zal je eigen huisarts je waarschijnlijk ook alwel verteld hebben.
Sterkte ermee!!

Hoi,

Oeiiiii dat is niet fijn!! Gelukkig hebben wij er geen last van ik kan er dus niet over meepraten.
Maar ik wil wel duimen voor je dat het gauw weg/minder is!! Lijkt me erg zielig.. zo een uk met jeuk...

Groetjes Debby mv B'Elanna

Da's idd vervelend zeg.
Hydrocortison ken ik wel, gebruik ik zelf ook.
Ik heb alleen van Balneum gehoord dat het de dingen ook kan verergeren. Zelf ben ik er ook fan van, maar ik heb hier wel eens gelezen dat het gemaakt wordt met iets van pinda's.
Sil

Hoi Esther,

Wat zielig he voor zo een ukkepuk om te zien dat ze er zo een last van hebben.
Mijn zoontje heeft er ook sinds zijn geboorte last van en ik gebruik ook hydrocortison zalf, het zat bij hem op zn wangen , polsen binnenkant van zn armpjes en over zn hele borstje echt zo zielig.
Hij heeft zich vaak opengekrabt als ik even niet oplette.
Ik heb alleen ook nog een andere zalf gekregen, net zoas Sil al zei je moet het vet houden, ik heb de zalf Cetomacrogol die kun je onbeperkt smeren en doet het redelijk in samenwerking met de hydrocortison.
Je kunt er gewoon naar vragen bij de huissarts.
Bij mijn zoontje is het nu al een heel stuk minder.

Ik hoop dat het snel over gaat bij je kindje.

Groetjes Char

Hoi Esther,

Heb je trouwens wel is gehoord van een zemelenbad?
Ik heb gehoord dat dat ook goed helpt je kan het proberen?
Dan kun je het beste gewoon losse zemelen kopen en niet uit een pakje.
Het is mij aangeraden maar ik heb het eigenlijk nooit gedaan niet meer aan gedacht eigenlijk.

Groetjes Char

Ik heb ook een meisje met eczeem. Wij hebben na opnames in het ziekenhuis een vrij zware hormoonzalf gekregen (cultivate). Ik smeer dit alleen maar als ze echt plekken heeft heel dun. Verder smeer ik onbeperkt vaseline lanettecreme.

Balneumolie is gemaakt van pinda's en dat is een grote allergieverwekker (vertelde de arts in het ziekenhuis). Yara kan hier ook absoluut niet tegen. Ze mag maar 1x per week in bad en dan gebruik ik alleen neutralschampoo voor haar haar. Ook voor de was gebruik ik neutral. Haar eczeem is nu gelukkig goed te behandelen.

Ook ik heb wel eens gehoord dat zemelen in het badje goed zijn, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Sterkte, hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Thnx voor julllie reacties, over Balneum hoor ik wisselende verhalen (maar als een arts in het zh het afraad.................) Aan Neutral wasmiddel heb ik nog niet gedacht, toch maar eens proberen. De hormoon zalf helpt vrij snel, ook wij gebruiken Lanette créme.
x Esther

Terug
Bovenaan