Eczeem of erg droge huid...

Heey meiden

Zijn er nog meer kindjes met eczeem of een zeer droge huid?
En wat doen jullie eraan?

Celeno heeft al vanaf de geboorte een erg droge huid en sinds dat het winter werd eczeem vooral op zijn wangen.
We hebben van de dokter vette creme en een hormoonzalf gehad.
De laatste gebruiken we liever niet.
Ook op zijn hoofdhuid heef hij jeuk.
We doen hem dan met slapen altijd sokjes aan(die hij overigens nu wel uit krijgt).
Verder niet te vaak, te heet en te lang in bad.
En smeren smeren smeren....

Hoop echt dat het nu overgaat nu het beter weer wordt.
Gelukkig heeft hij er niet heel veel last van en heeft het ook niet op de rest van zijn lichaam, maar ik vind het zoooo zielig als hij steeds krabt.

Iemand nog tips?

xx

Hallo

Ik kom van het voorjaarforum 2008 . Mijn zoon milton heeft het ook vanaf baby maar in lichte mate. Hij had als baby ook heel veel berg dat hebben we beetje bij beetje verwijderd door met olie te behandelen goed uitkammen en wassen. We gebruikten in het badje balneum olie en daarna smeerde wij hem in met een bodylotion van vaseline voor een extreem droge huid. Tegenwoordig heet het rescue lotion van vaseline en van dermo care gebruik ik de wasgel met nijntje voorop en dat gaat goed. Ik gebruik absoluut geen wasverzachter en ik gebruikte ook geen zwitsal maar eerder natusan. Maar nou gebruik ik alleen van dermo care en vaseline de spullen en dat bevalt mij heel goed.
Ik heb zelfs complimenten op het cb gehad dat zijn huid er zo gaaf uitzie ze riep zelfs de arts bij om te komen kijken. Hij word dit jaar 4 en het gaat goed af en toe krijg hij nog weleens een vlekje maar dan behandel ik het toch met hormoonzalf want dan is het zo weg . Veel succes.Rot hoor als ze zo klein zijn.

groetjes lisette

Hoi,

Mijn zoon heeft last van babyexceem in zijn gezicht gehad en vanaf het moment dat ik 2x per dag met neutral baby ging smeren is het als sneeuw voor de zon weggesmolten. Eerst smeerde ik er vaseline op, en ook natusan heb ik geprobeerd, maar dat hielp niets. Ik heb op verschillende forums voor ouders voor kinderen met exceem en droge huid veel gelezen dat Sebamed ook werkt. Wat ook een wondermiddel schijnt te zijn is EMOE-OLIE, dat is te verkrijgen bij natuurwinkels. Het is niet heel erg goedkoop, maar het wordt aangeraden bij hevige exceem en allerlei andere huidproblemen. Misschien even googlen. Dan moet je wel de pure olie hebben en niet met evt. toevoegingen.

Succes ermee en hopen dat het snel over gaat.

Groetjes Paula

Ik gebruik voor in het badje Balneum extra vettend (via marktplaats goedkoop ingeslagen). Dat werkt goed. En ik smeerde hem in met uierzalf werkt ook heel goed. Alleen volgens de huisarts zou hij daar een allergie voor kunnen ontwikkelen, dus heb ik van haar een vette zalf meegekregen, maar dat werkt minder dan de uierzalf.

Hoi!

Hier ook een klein ventje met exzeem. Ik gebruik olie voor in het bad van Lois wilder. Werd geadviseerd door de DA.
Ook doe ik wel eens zemelen in zijn badje. Die heb je ook als badschoom.
Verder was ik zijn haren alleen met water. 1x in de zoveel tijd met een heeel klein beetje shampo van de hypoallergene lijn van Zwitsel.
Ik heb dezelfde vette creme en hormoonzalf. De hormoonzalf gebruik ik alleen als het te erg wordt. Sinds ik de vette creme wel 20 x per dag smeer, gaat het beter!
Dus idd smerennnnnnnnnnnnn!!!

Ook hier helaas een eczeem-kindje, en niet zo'n beetje ook.
Het begon met smeren, smeren, smeren met Vaseline (cetomacrogol), maar dat hielp maar heel even, soms nog geen uurtje, dan weer helemaal droog. Ze had echt fijne haarscheurtjes en zodra de weerstand maar iets verminderd is door bijv verkoudheid, inenting, enz dan was het hek vd dam. Gillen en krabben vd jeuk, wel 4x bij de arts geweest tot het op een keer zo erg was dat ik hem foto's van een kapotte en ontstoken huid liet zien. Die arts vond het eerst niet erg genoeg, nou ik wel.. Toen eindelijk (na meer dan 3 mnd aanklungelen) een verwijzing gekregen voor de dermatoloog. Hij schreef een zalf voor, idd wel met hormonen maar beter  afgestemd op haar leeftijd, gewicht enz dus niet zoals de meeste artsen Hydrocortioson voorschrijven. Hij schrok ook behoorlijk vd situatie. Ze draagt nu 'snachts een krabpakje, geen gezicht maar jah moet wel. En druppels 2x dgs tegen de jeuk. Dus kan wel zeggen dat ik er inmiddels aardig wat ervaring mee heb. Momenteel is het vrij stabiel, ziet de huid er rustig uit, hopenlijk blijft het zo en groeit ze er overheen.

Heeft je kindje écht eczeem ipv een droge huid dan kan het ook écht niet tegen geparfumeerd spul zoals Zwitsal enz. Wij gebruiken bij alles Neutral, en voor een vettig laagje op de huid dus olie in het badwater, ook een natuurproduct. En blijven smeren met Vaseline (naast het gebruik van de zalf vd dermatoloog).
En idd niet te vaak in bad (om de dag).

Veel succes, ik hoop voor alle eczeemkindjes dat ze er zo min mogelijk last van hebben / houden.
Goh, heb er heel wat slapeloze nachten van gehad, haha.

Groetjes mama van Elise.

Bedankt voor alle reacties!!

Wij gebruiken ook geen geparfumeerde dingen en idd ook nog steeds geen wasverzachter.
We gaan vandaag die zemelen maar is kopen, want dat heb ik al vaker gehoord, ben benieuwd.

Even een vraagje over die vette creme, die voorgeschreven wordt, ik lees dat jullie die vaak gebruiken
ik gebruik hem ook vaker, maar op die tube staat 1-2 keer per dag
Mag dat dan wel zo vaak?

xx    

Hoi,

Milan heeft ook vaak last van een hele droge huid. Ik gebruik spulletjes van Weleda en laatst had ik met een babykaart van Etos producten van Nature Babycare (ecologisch) en ik vind dat echt heel goed werken.

Groetjes Esther

Terug
Bovenaan