eczeem (psoriasis)

Mijn dochtertje heeft sinds kort verschikkelijke jeuk.
Nou heeft mijn vader Psoriasis een ernstige vorm van eczeem, ook ik zelf heb hiervan iets meegekregen. Nu ben ik naar de huisarts geweest met mijn dochtertje Zorah (6mnd). Die zei dat het er sterk op de eczeemplekken leek die ik zelf ook heb. Maar hij mag als arts niet bij zo'n jong kind lichte psoriasis constanteren.
Nu moest ik maar vaseline gaan smeren en het zo vet mogelijk zien te houden maar het helpt niks. Ook een zemelen bad heeft geen nut.
Heeft iemand een tip of het liefst een oplissing.
 

Hoi, eis dat je huisarts je doorverwijst naar iemand die wel die diagnose mag stellen en er ook iets mee kan. Gaat dat niet via de huisarts kun je het proberen te regelen via het cb en mocht dat ook niet lukken moet je gewoon het ziekenhuis (poli) bellen (bijvoorbeeld dermatologie) het verhaal daar uit leggen en kijken wat zij advisren.
Ik vind de opstelling van je ha nogal belachelijk, eigenlijk. Als je het zelf niet weet zorg je toch dat zo'n klein kindje doorverwezen wordt?!
Ik heb zelf psoriasis en weet hoe  vervelend dat is.
Succes en laat je niet afschepen! Groeten, Claudia.
 
Hoi,

Ik zou een verwijzing voor de kinderarts vragen. Deze kan je evt weer verwijzen naar een dermatoloog.
Gewone vasaline helpt inderdaad niet kan het zelfs verergeren. Je hebt ook vasaline cematogrocol en lanette deze ademen nog wel en helpen vaak wel. Bij ons helaas niet. Er zijn sites waar je informatie kunt vinden:
www.kinderexceem.nl
www.borstvoedingsforum.nl   en dan naar het onderdeel allergieën Ik weet niet of je nog borstvoeding geeft maar dan kan dit veel hulp bieden.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop voor je dat het geen psoriasis zal zijn.

groten Renée
 
o ja tegen de jeuk hebben wij nog geen oplossing gevonden behalve dat Fenistil op recept van de huisarts in eerste instantie verlichting leek te geven. Verder helpt bij ons een hypoallergeen dieet.

Wij hebben nu helaas een hormoonzalf moeten smeren maar ze heeft nu wel weer een heerlijk zacht huidje hopelijk blijft dat zo.
 
wat je ook zou kunnen gebruiken is uierzalf(oranje pot)  werkt ook desinfecterend en smeerd lekkerder dan lanette en vasaline en is echt super vet!

groetejs monique
 
quote: cecile en zorah schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-01-2006 14:45:55'));

Mijn dochtertje heeft sinds kort verschikkelijke jeuk.
Nou heeft mijn vader Psoriasis een ernstige vorm van eczeem, ook ik zelf heb hiervan iets meegekregen. Nu ben ik naar de huisarts geweest met mijn dochtertje Zorah (6mnd). Die zei dat het er sterk op de eczeemplekken leek die ik zelf ook heb. Maar hij mag als arts niet bij zo'n jong kind lichte psoriasis constanteren.
Nu moest ik maar vaseline gaan smeren en het zo vet mogelijk zien te houden maar het helpt niks. Ook een zemelen bad heeft geen nut.
Heeft iemand een tip of het liefst een oplissing.


Ben jij zelf niet onder behandeling van een dermatoloog of je vader, zou haar anders een keer meenemen als je heen gaat of laat haar met je vader meegaan, misschien wil de dermatoloog wel even naar die plekje kijken.
Vind het raar dat de huisarts je niet doorverwijst. Goed op je strepen gaan staan hoor, het is tenslotte jou kind. en zei heeft last van de plekjes, niet je huisarts.
Succes.
Groeten van Susan.
 
Bedankt voor alle tips.
Ben inmiddels met mijn vader meegeweest naar zijn dermatoloog.
Die heeft naar Zorah gekeken en ze vergeleken met de plekken van mijzelf.
Hij vertelde dat het inderdaad de zelfde vlekken zijn. We hebben inmiddels een goede zalf gekregen die alleen via een dermatoloog te krijgen is. Zorah heeft sindsdien stukken minder last.

 
Terug
Bovenaan