Eczeem: Soja of weer NanHA??

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,
Onze dochter heeft al van vlak na de geboorte eczeem. Het wisselt een beetje van ernst, maar nu is het weer een stuk erger. Het gekke is: ze heeft het vooral op haar benen heel erg, en een heel klein beetje op haar armpjes en gezicht (nauwelijks zichtbaar). In de borstvoedingstijd heb ik een poos zonder chocolade gedaan, een poos zonder melkproducten, dat hielp allemaal niks. Daarom kreeg ze later als flesvoeding Nestle NanHA, hypoallergene voeding. Zelfs daarmee was het nooit helemaal over. Nu ben ik sinds begin oktober overgeschakeld naar gewone melk, koemelk. Of de verergering daar van komt weer ik niet. In haar knieholte ziet het er niet zo mooi uit, ik moet zeker iets gaan doen. Nou vraag ik me af, zou ik beter Sojamelk geven of moet ik weer terug naar de NanHA? Ik ben nog niet naar de dokter geweest, was dat morgen van plan.
Heeft iemand ervaring hiermee, en hebben jullie tips?
Groetjes, Esther.

Hiya Esther,

Een maand of 3 na de geboorte kreeg Max ook last van eczeem. Na 2 maanden borstvoeding is hij overgestapt op soja formula. Dus ondanks de soja kreeg hij toch eczeem, weet dus niet zeker of dat helpt. Ik gebruikte op aanraden van de kinderarts een product dat "soothing naturals" heet het is een bodylotion van het merk Johnsons, Max had na een week nergens meer last van. Ik weet niet of ze dat daar hebben, maar ik hoor over de bodylotion van het merk "aveeno" ook goeie dingen en dat hebben ze in Nederland wel (een lotion gebaseerd op haver geloof ik) dus wie weet help dat iets?

Succes, ilja

Hey Ilja,
Bedankt voor de tip, ik zal het eens opzoeken. Komend weekend gaan we (alweer) naar mijn ouders en dan kan ik altijd op zoek gaan naar Aveeno. Ik heb zelf haar benen altijd ingesmeerd met Vaseline, dat hielp redelijk al bleef het eczeen altijd wel bestaan. Ook heb ik van de kinderarts creme gehad wat voor haar gezicht erg goed hielp, ROC Enydrial. Van datzelfde spul heb ik ook een bodylotion maar dat helpt helemaal niks...
Groetjes, Esther

Terug
Bovenaan